Trådlöst bredband testas på en SL-linje

Startat av Fredde, 19 februari 2008, 22:08:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

SL har inga moderna bussar jämfört med Skånetrafiken  ;) jag har en IBM Thinkpad och där finns ett program som automatiskt pausar hårddisken så att inget ska gå förlorat om hårddisken rasar men den kan även känna igen om det är upprepade skakningar så att den inte behöver pausa.

Optimal

Vad menart du med moderna bussar?, ingen fel på nya Scania

IntresseTrafik

Tycker detta är en mycket bra idé man kan tex läsa tidningen på mobilen med mera :D . Tror detta är en sådan sak som kanske kan locka fler resenärer. Läs man får behålla skolungdomarna när dom blivit bara ungdom och har börjat jobba.

Bussmicke

Citat från: Optimal skrivet 20 februari 2008, 20:34:20 PM
Vad menart du med moderna bussar?, ingen fel på nya Scania

Eller B9S, duger Hur bra som helst.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 februari 2008, 20:54:05 PM
Medelåldern (totalt rakt av) i SL trafiken är knappast speciellt mycket högre än i Skåne län, däremot finns det ett antal äldre bussar på vissa håll eftersom SL tillåter 12/16 års maxålder.
Men de stora nyanskaffningarna som gjorts från 2002 och framåt har inneburit att medelåldern idag är väldigt liten och många kontrakt har flera års marginal till att överskrida medelålderstalet, något som kan vara kostnadsdrivande men detta är ju till stor del beroende på 2005-06 års leveranser av B9S och EtanolScanior vilka finansierats av SL själva.

MAN-bussarna till Swebus, vem finansierade dem?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 20 februari 2008, 21:56:44 PM
Eller B9S, duger Hur bra som helst.

Jo precis. Däremot så skulle jag kunna leva utan Dom nya volvo som Söderhallen har, eller gamla Scania omnicity-led

homer

Svt's ABC sände precis ett reportage från en av bussarna där man testade surfen och även intervjuade Styrelseordförande som åkte med bussen

antar att de går att se i efterhand på svt.se då är de ABC sändingen som började 19,10

Fredde

Såg det på ABC 22.15, intressant inslag. Dock verkar det inte finnas plats för Accesburken, var bara en stor skärm där för denna nya tekniken.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 februari 2008, 22:03:23 PM
Vilket Finansbolag vet jag inte men det är Swebus själva som stod risken för dessa bussar, inte SL

Och tänkte om det var som med B9S och Omnilinkarna men då vet jag,
//Bussmicke.