Fyrbodal i tisdags, del 4 (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 15 februari 2008, 23:06:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

I Färgelanda hann jag precis i tid till 5 bussars nästan samtidiga avgång.

Notera att Ödeborgs buss och Uddevalla Omnibus har valt olika dörrställningar och olika sestinationsskyltar till sina nya Vestar:

Linje 732 och 733 trafikeras enligt tidtbellen av Orusttrafiken. Dessa anlitar uppenbarligen underentreprenörer, för i tisdags var det Högsäters buss som körde 732:an och Stigens buss som körde 733:an:

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bernt Talbrant

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 15 februari 2008, 23:06:11 PM
I Färgelanda hann jag precis i tid till 5 bussars nästan samtidiga avgång.

Notera att Ödeborgs buss och Uddevalla Omnibus har valt olika dörrställningar och olika sestinationsskyltar till sina nya Vestar:

//Jonas G

Inte bara det - olika karosser dessutom, med lågt resp högt insteg. Trevliga bilder ännu en gång!

Jonas Gustafsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 15 februari 2008, 23:24:35 PM
Inte bara det - olika karosser dessutom, med lågt resp högt insteg. Trevliga bilder ännu en gång!

Jag är uppenbarligen selektivt blind :). Jag såg inte förrän du påpekade det att Ödeborgs är en UB och Uddevallas är en IB...
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 15 februari 2008, 23:32:24 PM
Jag är uppenbarligen selektivt blind :). Jag såg inte förrän du påpekade det att Ödeborgs är en UB och Uddevallas är en IB...
//Jonas G

Vests karossmodeller är alltså Center resp Contrast.

Ingemar

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 februari 2008, 10:22:46 AM
Vests karossmodeller är alltså Center resp Contrast.
Och eftersom Contrast är höggolvad krävs lift i bakdörren, och liften kräver dubbeldörr...
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Bussmicke

Färgelanda centrum vore trevligt att besöka, vilken tid var du där?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 16 februari 2008, 10:55:49 AM
Färgelanda centrum vore trevligt att besöka, vilken tid var du där?

Instämmer i att det vore intressant med en tur dit och med tanke på turtätheten för vissa av linjerna vågar jag mig på att svara att Jonas var där vid 14.40-14.45.