Bullriga Volvo Abenraa hos GS

Startat av c007, 12 februari 2008, 21:38:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

Har åkt med dem alla. En förare påstod att det inte fanns fotoceller. Istället var samtliga dörrar föraremanövrerade.Det fanns även en monitor för att se bakdörrarna. De var mycket moderna i detta hänseende tydligen.

23,25,26 är B10BLe och B10L är resten.Det är bussarna på bild som är moderna.
Anm:23 hade även annat radionummer tidigare.
       24 var en B10L (som bild ovan) Denna totalhavererade på Eketrägatan. När jag åkte hem en dag så såg jag den upplastad på lastbil,med målet Vetlanda och Wetlandia.
B10BLe har en speciell framaxel som gör att framdelen blir låg. B10R(59) var låga men dess framaxel (som saknar axel,kallas så ändå) orsakade problem genom att delar blev skeva efter upprepade kontakter med kantstenar och annat som slog emot. I värsta fall uppstod det som  kallas rattfrossa.

Nupski

Citat från: S Svensson skrivet 15 februari 2008, 05:12:22 AM
Har åkt med dem alla. En förare påstod att det inte fanns fotoceller. Istället var samtliga dörrar föraremanövrerade.Det fanns även en monitor för att se bakdörrarna. De var mycket moderna i detta hänseende tydligen.

23,25,26 är B10BLe och B10L är resten.Det är bussarna på bild som är moderna.
Anm:23 hade även annat radionummer tidigare.
       24 var en B10L (som bild ovan) Denna totalhavererade på Eketrägatan. När jag åkte hem en dag så såg jag den upplastad på lastbil,med målet Vetlanda och Wetlandia.
B10BLe har en speciell framaxel som gör att framdelen blir låg. B10R(59) var låga men dess framaxel (som saknar axel,kallas så ändå) orsakade problem genom att delar blev skeva efter upprepade kontakter med kantstenar och annat som slog emot. I värsta fall uppstod det som  kallas rattfrossa.

Jupp du har en monitor som du tittar i och en spak att manövrera dörrarna och inga fotoceller samt dörrbroms som släpper så fort dörrarna äro stängda. Spaken är borttagen numer och ersatt av knappar. Vilkan vagnar var det som brann upp av dessa vart det inte 24an?

I C90 panelen ställer du värme och allsköns atterialjer, något som sällan eller aldrig fungerar då det är för avancerad elektronik för att vara 1995.