Upplands Lokaltrafik och andra länshuvudmän

Startat av Stefan P, 08 februari 2008, 14:14:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 maj 2008, 19:42:39 PM
Som Niclas sade, Busslink saknas i de hittills uppräknade entreprenörerna.
Fast Busslink kör väl bara 639 "själva" (ihop med KR och Fridströms), 800-linjerna delas ju med Swebus så där vet jag inte riktigt hur man skall räkna.
Är Busslink att betrakta som underentreprenör åt Swebus som borde ha avtalet egentligen eller är det upphandlat linje för linje och då tilldelat på samma vis som 639?
Samtidigt bör det kanske nämnas för eventuella historieskrivare med UL som specialitet att både 807 och 639 verkar gå i graven som UL-linjer inom en snar framtid...
//Fredrik

Ska man vara petnoga så kör väl Busslink på entreprenad åt SL i detta fall, och SL och UL har ett svårförklarligt sammarbete, som för all del kanske blir lite lättare att förstå, när 807 och 639 efter kommande förändring helt kommer att ligga under SL, samtidigt som 805 och delen av 809 Knutby-Norrtälje blir UL:s. Taxehanteringen i resp län återstår att se.

Niclas Rosenius

Bland dom som kört för UL en gång i tiden är bla GUB o Edlunds i Öregrund.

//Niclas

Niclas Wennerlid

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 maj 2008, 19:42:39 PM
Som Niclas sade, Busslink saknas i de hittills uppräknade entreprenörerna.
Fast Busslink kör väl bara 639 "själva" (ihop med KR och Fridströms), 800-linjerna delas ju med Swebus så där vet jag inte riktigt hur man skall räkna.
Är Busslink att betrakta som underentreprenör åt Swebus som borde ha avtalet egentligen eller är det upphandlat linje för linje och då tilldelat på samma vis som 639?
Samtidigt bör det kanske nämnas för eventuella historieskrivare med UL som specialitet att både 807 och 639 verkar gå i graven som UL-linjer inom en snar framtid...
//Fredrik

Hm, här ser man hur tokigt det kan bli ibland :)

Det jag syftade på var Patriks kommentar "Sköldhs och föraren Christer älskar vi!".
Jag undrade vilka vi var, han och någon Schizofren del av sig själv eller om vi på forumet i allmänhet älskar honom?
Kan inte direkt påstå att jag skulle känna mig som den senare kategorin då jag aldrig träffat på personen, eller för den delen företaget i fråga heller.

Ser inte mig själv så känd på forumet så alla vet att jag är anställd på Busslink men det vart ju rätt kul att det tolkades så i alla fall när jag skrev "vi".

//Niclas