Huvudmeny

X trafik krav

Startat av Stefan P, 07 februari 2008, 18:55:58 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Har för mig Virtual1 ska ha en bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Enligt medborgarkontoret i Gävle så utökas trafiken på S1 till 20mintrafik på vardagar under sommaren, förut har det varit 30mintrafik. Till hösten blir det 10mintrafik vardagar, samma som S2 har varit sedan början av nya linjenätet. Linje 10 och 12 får 30mintrafik även kl. 9-14, nu är det 60mintrafik! Det ska utökas med ledbussar till hösten med enligt dom, min fråga är vilka individer kan det vara?

Kan tillägga att det varit en del klagomål på insändarsidorna ang överfulla bussar på morgonen.

Walter

Citat från: Peter Andersson skrivet 16 februari 2008, 22:46:45 PM
Japp de stämmer att Gävle får 6766 till sommaren. Hudik får tillbaka sin gammla stadbuss ledvagnen
5252

MVH Peter
Delsbo

Köptes inte 6766 in med hänsyn till ålderskravet i kontraktet, eller skiter man i det nu när man förlorade upphandlingen?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Fredde skrivet 18 februari 2008, 09:12:24 AM
Enligt medborgarkontoret i Gävle så utökas trafiken på S1 till 20mintrafik på vardagar under sommaren, förut har det varit 30mintrafik. Till hösten blir det 10mintrafik vardagar, samma som S2 har varit sedan början av nya linjenätet. Linje 10 och 12 får 30mintrafik även kl. 9-14, nu är det 60mintrafik! Det ska utökas med ledbussar till hösten med enligt dom, min fråga är vilka individer kan det vara?

Kan tillägga att det varit en del klagomål på insändarsidorna ang överfulla bussar på morgonen.

Finns säkert fler vagnar från Stockholm att pröva! Någon som sett 4600 efter den återkom till SL-land?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Oweborka

Citat från: Stefan P skrivet 07 februari 2008, 18:55:58 PM
Hej

Vilka krav X - trafik på bussars ålder och medelålder.

mvh Stefan P
Jaa Detta har X-Trafik fixat med upphandlingen...
10 år i Trafik medel 15 år detta finns på papper....

Oweborka

Citat från: Walter skrivet 18 februari 2008, 10:29:34 AM
Köptes inte 6766 in med hänsyn till ålderskravet i kontraktet, eller skiter man i det nu när man förlorade upphandlingen?
Nä det är inte så vi hadde 2 bussar som föll för ålders strecket. en Gick till skoltrafik och en på dispans.En till skrot

Oweborka

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 februari 2008, 09:33:17 AM
Får rätta mig själv....  Har läst alla pressmeddelanden nu och tydligen finns det olika åsikter, men X-trafik eget pressmeddelande säger juni 2009 och det lär vara det datum som gäller...

//Lars
Ja detta är 17 JUNI 2009 

Walter

Menar du max 15 år, medel 10 år?

Peter Andersson

Citat från: Walter skrivet 18 februari 2008, 10:29:34 AM

6766 blir kvar i Hudik. även 6767. Man behöver dessa bussar tiden ut

MVH Peter
Delsbo