Huvudmeny

EZS424

Startat av Ingemar, 06 februari 2008, 06:52:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingemar

Såg i broschyr från Wist att EZS424 var till salu, och det ser ut på klädseln som om det är en västtrafikare? kan det stämma? Någon som kan bidra med lite historik?
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Niclas Rosenius

Citat från: Ingemar skrivet 06 februari 2008, 06:52:23 AM
Såg i broschyr från Wist att EZS424 var till salu, och det ser ut på klädseln som om det är en västtrafikare? kan det stämma? Någon som kan bidra med lite historik?
MVH Ingemar

Hej!

Denna buss har tillhört Byberg & Nordin och hade invnr 20.

Bild på denna finns här stående hos Wist i Västerås. http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p47954907.html

//Niclas

Ante

Gissa vem som har bilder ;)
Bussen togs över av Byberg & Nordin efter att man köpt Westin Buss, Docksta. Övergångsdatumet var 2000-11-22.
EZS 424 var hos Westins Y-busslackad.

Nupski

Var det inte ett gäng Neoplan Transliners som byggdes på spekulation för någon express linje i västtrafik land? För den här är väl samma serie som GS 213, Leja och Olofssons hade väl också varsin?

Niclas Rosenius

Citat från: Tomas skrivet 06 februari 2008, 09:14:27 AM
Var det inte ett gäng Neoplan Transliners som byggdes på spekulation för någon express linje i västtrafik land? För den här är väl samma serie som GS 213, Leja och Olofssons hade väl också varsin?

Jag har som första ägare på denna Olofssons invnr 22 f.reg 980827.

//Niclas

Ingemar

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 februari 2008, 14:37:42 PM

Jag har som första ägare på denna Olofssons invnr 22 f.reg 980827.

//Niclas
Det här börjar bli konstigt.  ??? Skulle Olofssons haft två Transliners, denna och BTO291, som gick på Orange Express? Jag har bara sett en, nämnda BTO291, plus en äldre Carrus (ev PSL535?) som körde förstärkning samt var reserv... Om någon kan bringa klarhet i detta vore det trevligt  ;)
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Nupski

Citat från: Ingemar skrivet 06 februari 2008, 14:59:50 PM
Det här börjar bli konstigt.  ??? Skulle Olofssons haft två Transliners, denna och BTO291, som gick på Orange Express? Jag har bara sett en, nämnda BTO291, plus en äldre Carrus (ev PSL535?) som körde förstärkning samt var reserv... Om någon kan bringa klarhet i detta vore det trevligt  ;)
MVH Ingemar

Den här är väl en av de förbyggda Transarna som inte blev insatt där den skulle.... är det någon som sitter på lista över de västtrafik specade Transliners av årsmodell 1998 som byggdes de var väl allihopa 15meter långa och 3,3meter höga...

Esbjörn

Två tidigare lackeringar på Byberg & Nordin 20.

I Y-busslack på Kramfors Busstation den 3 januari 2003.

Men B&N:n egen lack på samma ställe den 23 september 2003.
Notera att bussen verkar ha lackats om därefter - dekoren är helt annorlunda mot idag.