Avtal SL - Stockholms stad sätter fart på garageflytten (länk)

Startat av Ted Selander, 05 februari 2008, 21:50:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svoca

Enligt en ej bekräftad uppgift så lär delar av Hammarby Sjöstad (S. Hammarbyhamnen) värmas upp med gas från Henriksdalsverket. Då blir det inte så långt att förlänga ledningen till "nya Söderhallen" vid Fredriksdal. Även Fredriksdal kommer att få ett gaslager. Det är lågtrycksmatning av biogasen från verket till gaslagret och därefter    högtryck in i bussarna. Dessutom fungerar gaslagret just som ett lager. Det är ju mycket åtgång av biogas, speciellt kvälls- och nattetid då mycket tankning sker. Lagret fylls på ständigt under hela dygnet. Tillgången på biogas kan ibland variera beroende på processerna i Henrikdalsverket.

Peter Rost

När  flyttar  Spårvägsmuseet  ut  till  gasverksområdet?

/Peter

Optimal

Depån i Hornsberg flyttas till underjorden under Kristinebergs IP. Söderhallen kommer att flyttas till södra sidan av Hammarby sjöstad, intill värmeverket.

homer

Hur länge kommer dom att få stanna kvar där??? kommer ju ligga precis vid vattnet, kan nog tänka mig att Stockholms stad kommer försöka flytta på söderhallen en gång till för att kunna bygga ännu mer i hammarby sjöstad

M224

Citat från: homer skrivet 11 februari 2008, 14:41:45 PM
Hur länge kommer dom att få stanna kvar där??? kommer ju ligga precis vid vattnet, kan nog tänka mig att Stockholms stad kommer försöka flytta på söderhallen en gång till för att kunna bygga ännu mer i hammarby sjöstad

Precis vad jag tänkte också.