Dagens Rött på Blått..

Startat av Bussmicke, 05 februari 2008, 00:13:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

de lär väl heller inte bli full-längds boggi utan troligen 13 meters

Yujin Zhang

Citat från: Cero skrivet 05 februari 2008, 09:01:35 AM
Fallet med linje 2 är snarare gasvagn (MAN/Volvo) ersatt med etanolvagn. Linje 4 har jag inte koll på om 5106 tillhör Hornsberg (i så fall ersätts etanol med etanol) eller Söder (vilket innebär att gasvagn ersätts).

Busslink 5106 är Hornsbergs och det betyder att det var en av Hornsbergs 53xx-vagn, Scania OmniCity, som blev ersatt av en MaxCi.

Rykte säger att det är motorbyte på G för 53xx-vagnar i Hornsberg, dock är jag inte säker på omfattning. En annan orsak till vagnbrist på 1an och 4an sista tiden är för att kamera installation pågår för fullt i Hornsberg just nu och troligen har man lite bråttom med installationen så man jobbar både dag (som betyder vagnbrist på rusning) och natt.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 05 februari 2008, 18:48:19 PM
Busslink 5106 är Hornsbergs och det betyder att det var en av Hornsbergs 53xx-vagn, Scania OmniCity, som blev ersatt av en MaxCi.

Rykte säger att det är motorbyte på G för 53xx-vagnar i Hornsberg, dock är jag inte säker på omfattning. En annan orsak till vagnbrist på 1an och 4an sista tiden är för att kamera installation pågår för fullt i Hornsberg just nu och troligen har man lite bråttom med installationen så man jobbar både dag (som betyder vagnbrist på rusning) och natt.

En av Volvogasarna stod hos Volvo i Huddinge idag, dock kollade jag aldrig vilken det var.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Svoca skrivet 05 februari 2008, 16:06:25 PM
Står fast i vilket utförande bussarna blir - nämligen lågentre. Finns inte detta utförande av MAN-boggie, kan ju
uppgiften vara fel. Eller någon variant?

MAN levererar 30 låggolvsbussar av modell Lion's City med biogasdrift, 13,7 m långa.

/Ted

Bussmicke

ahaa, och jag som trodde det skulle bli Scania men ack så fle man kan ha eller så svek minnet
//Bussmicke.

Zella

MAN börja vist göra intåg i SL trafiken... hoppas inte den blir regerande i vagnparken  :-\

virtual1

Citat från: Zella skrivet 05 februari 2008, 19:22:25 PM
MAN börja vist göra intåg i SL trafiken... hoppas inte den blir regerande i vagnparken  :-\

Mja, gillar MAN :-D - gillar både utseendet på Lion's city o att åka i dem!!! - tycker det vart oförskämt trist att bara Södertälje o Kallhäll fått njuta av massa nya MAN so far...

Bussmicke

Vi får väl se vad som händer till Hösten där Arriva tar över.
//Bussmicke.