Et nytt kapittel med Lavprisekspresshistorie er snart over!

Startat av Magne, 27 januari 2008, 00:30:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

Bergen er allerede lagt ned. Tirsdag går aller siste avgang fra København med Lavprisekspressen med kurs mot Oslo. Lavprisekspressen går ikke så bra om dagen, og reduserer antall rutetilbud. Fra og med tirsdag, gjenstår bare Kristiansand og Trondheim. Bussen igjennom Sverige og ned til København, skal bort.

Nattbussen ned til København gikk strålende ledet av en stor og rund fullmåne. Da jeg våkna i København, hadde været endret seg... Vinden tok tak i meg, og regnet gjorde meg gjennomvåååt! Jeg løp inn på togstasjonen der det var kaldt og ekkelt. Jeg spiste pølser for å få tiden til å gå før returen. Jeg hadde planer om å ta bilder i København siden det var den siste turen jeg hadde sørover. Grunnet været, utsatte jeg dette.

Hjem mot Oslo, var det meg og EN annen passasjer. En buss med to passasjerer kan ikke lønne seg i lengden. I Gøteborg møtte vi sørovergående buss, og den var TOM! hehe. Det var fortsatt dårlig vær i Gøteborg, men her tok jeg meg tid til bilder!

Denne bussen har jeg bodd i det siste døgnet :) Vest Horisont - 375 fra Lavprisekspressen. Orginalt brukt på Bergensruta, men den er nå lagt ned. Bussen går der den får kjøre.

Jeg tok turen bort til Nils Ericsson Terminalen (noe som forøvrig kunne gjort seg bra som et danseband-navn... :lol: ) og så på bussene som stod parkert der. På veien passerte denne nye Swebusen.

Flott buss i nydelig vær!

Jeg må si dere har en OK standard på bussene sine i Västtrafik! OmniExpress har dere og greier! Jeg hadde håpa på å få skyte den, men det ble med mye annet.

Jeg fikk meg noe mat, og gikk tilbake til bussparkeringen der hvor min buss stod parkert. Dette var en doning jeg klødde meg mye i hodet for på turen nedover også. Hva er dette for slags doning?

Denne snek seg forbi! Et langt dyr av en 2 leddet buss :)

Fin liten samling med buss :)

Nå var sørovergående buss også på plass, og nå kom Neoplan Skyliner - 379, som er den nyeste dobbeldekkeren. Inn i den bussen kunne du sikkert ha tatt med hele slekta, for den var passasjerløs - TOM!

Det var da altså begge de gulnesede bussene som møttes i Gøteborg i dag!

Så da var det altså snart slutt... Heldigvis går Säfflebussen og Swebus Express med mange avganger enda :)
Hilsen Magne!

Besøk meg på www.magnehaheim.no

robbes

den vita scania dubbeldäckaren du fotade är en turné  buss hemma hörande hoss bussbolaget i östervåla

Blue

Citat från: robbes skrivet 27 januari 2008, 00:34:03 AM
den vita scania dubbeldäckaren du fotade är en turné  buss hemma hörande hoss bussbolaget i östervåla

Stämmer bra det!

Hörde tidigare hemma hos http://www.turnetransport.se/index.htm den ersatte bussbolagets superspace om jag inte har fel för mig.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Peter Öden

Hej !

Dubbeldäckaren OYB 313 ingick usprungligen i Scanias jubileumsturné 1991
då bolagets 100-års jubileum ägde rum.

Mvh Peter Ö

Jan

Citat från: Magne skrivet 27 januari 2008, 00:30:17 AM
Bergen er allerede lagt ned. Tirsdag går aller siste avgang fra København med Lavprisekspressen med kurs mot Oslo. Lavprisekspressen går ikke så bra om dagen, og reduserer antall rutetilbud. Fra og med tirsdag, gjenstår bare Kristiansand og Trondheim. Bussen igjennom Sverige og ned til København, skal bort.

Nattbussen ned til København gikk strålende ledet av en stor og rund fullmåne. Da jeg våkna i København, hadde været endret seg... Vinden tok tak i meg, og regnet gjorde meg gjennomvåååt! Jeg løp inn på togstasjonen der det var kaldt og ekkelt. Jeg spiste pølser for å få tiden til å gå før returen. Jeg hadde planer om å ta bilder i København siden det var den siste turen jeg hadde sørover. Grunnet været, utsatte jeg dette.

Hjem mot Oslo, var det meg og EN annen passasjer. En buss med to passasjerer kan ikke lønne seg i lengden. I Gøteborg møtte vi sørovergående buss, og den var TOM! hehe. Det var fortsatt dårlig vær i Gøteborg, men her tok jeg meg tid til bilder!

Denne bussen har jeg bodd i det siste døgnet :) Vest Horisont - 375 fra Lavprisekspressen. Orginalt brukt på Bergensruta, men den er nå lagt ned. Bussen går der den får kjøre.

Jeg tok turen bort til Nils Ericsson Terminalen (noe som forøvrig kunne gjort seg bra som et danseband-navn... :lol: ) og så på bussene som stod parkert der. På veien passerte denne nye Swebusen.

De nya som försöker på långtrafik, har det tufft. Swebus express har ett väl inarbetat namn. Nya som vill in har oftast inte de pengar som behövs att marknadsföra sig. Säfflebussen och bus4u med gamla swebus chefen kommer att få det tufft framför sig. Det är väl bara att vänta.
I branschen i 40 år