Nyflyttad buss till Råsta

Startat av Mikael T Nilsson, 25 januari 2008, 18:43:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico


Citat från: Bussmicke skrivet 26 januari 2008, 11:11:22 AM
Kan en buss vara i gångs så länge som 29 timmar??
Vilka då?
Bussen måste ju tankas och städas också..

T.ex. B9S-vagnarna beräknas klara omlopp på ungefär drygt 30 timmar när de är fulltankade....

Nu ska jag ned och se ifall några finns kvar...   :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

#16
Alla vagnar i Umeå utom CN113-etanolarna klarar imponerande många timmar i konstant trafik mellan tankningarna. De är ute vid 5-tiden på mornarna och ligger sedan kvar utan några längre uppehåll än 10 min här och där, och de går även som nattbussar fram till 2-tiden på natten. Etanolarna klarar hela långa vardagar på uppåt 20 timmar, men måste dock tankas upp innan nattbusskörningarna på fredagarna.

Fredde

CitatT.ex. B9S-vagnarna beräknas klara omlopp på ungefär drygt 30 timmar när de är fulltankade....

Måste skilja mellan bussarna, linjerna eller garagen. Eller sträckan såklart... Vi har något omlopp på blålinje 474 som rullar ut vid 5 på morr´n och in vid 2 på natten. Då går den, oftast, nästan på ångorna sista biten.

Eller är det kanske klumpfot som har kört under dagen... ::)


Nico


Troligen lite av varje. Vi har ju som sagt lite mera stadsbetonad trafik med en mängd uppehåll under varje omlopp.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Leif D

#19
Citat från: Bussmicke skrivet 26 januari 2008, 11:11:22 AM
Kan en buss vara i gångs så länge som 29 timmar??
Vilka då?
Bussen måste ju tankas och städas också..

Städas ???    Det var nått nytt, när började man med det i Storstockholm ??
Annars är ju spårvagnar rätt bra, de behöver ju inte tankas så ofta ......
;-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.