bus4you tar över Säfflebussen

Startat av Bjarne-W, 20 januari 2008, 19:57:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Pratade just med Stefan Carlén och utöver vad som framgår av artikeln i Borås Tidning så sa han att Bus4you och Säfflebussen tills vidare kommer att drivas vidare inom respektive nisch med de gamla företagsnamnen, åtminstone tills vidare. Facket har också gett ett underhandsmeddelande att de inte har något att invända mot affären och protokollet från MBL-förhandlingen förväntas därför att vara undertecknat inom kort. Nettbuss kommer också att öka sin ägareandel i Bus4you, men kommer inte att helt köpa ut Resefixarna (alltså 2 x Carlén + Stockhaus). De olika delägarna är helt överens om detta.

Jan

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 januari 2008, 08:55:02 AM
Så har det då klarnat och Borås Tidning skriver i dag om affären
http://www.bt.se/nyheter/boras/buss4you-koper-safflebussen(445367).gm

Det är alltså Bus4you som köper Säfflebussen och inget annat. Om det står rätt i artikeln - och det gör det säkert, jag har aldrig märkt att Lindsten skrivit fel - så har Nettbuss ökat sin ägareandel från 50 till 51 procent. I övrigt är ägandet som förut.
Det är bara att gratulera Bus4you till denna jätteframgång.

Då får vi se om Borås företaget kan få upp kabinfaktorn. Jag har aldrig sett en välbesatt Säfflebuss lämna Skåne.
I branschen i 40 år

Cero

Citat från: Jan skrivet 24 januari 2008, 15:56:56 PM
Då får vi se om Borås företaget kan få upp kabinfaktorn. Jag har aldrig sett en välbesatt Säfflebuss lämna Skåne.

Hur är det med Bus4You då? Såg en idag i Stockholm och den verkade inte precis knökfull.

Bengt Jönsson

Citat från: Jan skrivet 24 januari 2008, 15:56:56 PM

Åkte några ggr med "Säffle" mellan Sthlm - Gbg via "Väschöttaslätta" dvs Mariestad, Götene , Lidköping (förarbyte) vänersborg - Trollhättan till Gbg och ibland så var vi väl bara en 3 - 4 stycken i hela bussen från Sthlm.

Det intressanta var att det fanns ett "godsstopp" strax söder om Örebro vid rastplatsen längs E20 där en taxi brukade lämna av biograffilmrullar från Örebro för återdistribution. 
Idag används ju för det mesta digitala "DVD"-skivor även i stora biografer och gamla 64 mm spelfilmrullar börjar bli sällsynta.

/B