Att skriva si eller så...

Startat av Erol, 13 januari 2008, 19:33:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erol

Kan du inte nästa gång ange vilket VL som gäller, finns ju två som är vanliga i branschenm

robbes

Citat från: Erol skrivet 13 januari 2008, 19:33:22 PM
Kan du inte nästa gång ange vilket VL som gäller, finns ju två som är vanliga i branschenm

Gör bara som alla andra dvs anger bara buss beteckingen i ställer för att som JAG själv efter lyst SL Busslink xxxx   så skriver de bara BUSSLINK XXXX

Så då kan man lika gärna skriva VL som kan stå för tre saker ingen annan bryr sig ju om att underlätta för andra

bjalle

Citat från: robbes skrivet 13 januari 2008, 19:38:32 PM
Gör bara som alla andra dvs anger bara buss beteckingen i ställer för att som JAG själv efter lyst SL Busslink xxxx   så skriver de bara BUSSLINK XXXX

Så då kan man lika gärna skriva VL som kan stå för tre saker ingen annan bryr sig ju om att underlätta för andra

Finns inget som heter SL Busslink utan det heter Busslink...VL är forkortningar...Vänersborgs Linjetrafik...Västerås Lokaltrafik samt Västmanlands Länstrafik

robbes

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 13 januari 2008, 19:40:53 PM
Finns inget som heter SL Busslink utan det heter Busslink...VL är forkortningar...Vänersborgs Linjetrafik...Västerås Lokaltrafik samt Västmanlands Länstrafik

Björn  det om SL Busslink va ett exempel att man kan vara tydlig i de fallen med fast ett komma fattades Skulle stått SL, Busslink eller Skåne, Arriva eller Örebro, Busslink  och att VL är en förkortning det vet jag precis som LLT är det men man rubrik sätter som man själv vill har jag märkt

Hagri

Ägare / brukare av fordonet  är AB VÄSTERÅS LOKALTRAFIK

Erol

Jo men skriver du bara VL så kunde vi lika gärna ha hamnat på västkusten som vi hamnade i mälardalen.. Det är lite lättare om du anger vilket av VL som gäller, jag trodde själv vi var på västkusten först.

robbes

Citat från: Erol skrivet 13 januari 2008, 20:03:40 PM
Jo men skriver du bara VL så kunde vi lika gärna ha hamnat på västkusten som vi hamnade i mälardalen.. Det är lite lättare om du anger vilket av VL som gäller, jag trodde själv vi var på västkusten först.

JA tänk vad lätt det skulle bli om man inte bara angav  företags namn eller förkortningar både busslink och veolia och arriva har ju trafik på olika ställen.

Misstänker du ville läsa om vänersborgs linjetrafik men fick nu om västerås. Likalite som jag vill se busslinkar som är röda eller blå i parti och minut.

Men varför skall jag göra annorlunda än många andra. de tär ju upp till var och en o klicka på trådarna ju.

Citat från: Hagri skrivet 13 januari 2008, 20:02:22 PM
Ägare / brukare av fordonet  är AB VÄSTERÅS LOKALTRAFIK

Jo det vet jag att det är Västerås Lokal trafik AB som är brukare och deras Logotype är ju faktiskt VL

Patrik

Varför sånt j***a gnäll? det står ju 645 och för dom som är något kunniga så vet dom att det gäller Västmanland och inte Vänersborg...

bjalle

Citat från: Patrik skrivet 13 januari 2008, 20:14:39 PM
Varför sånt j***a gnäll? det står ju 645 och för dom som är något kunniga så vet dom att det gäller Västmanland och inte Vänersborg...

Så har man inte koll på vilka inv.nr de olika VL använder så vet man inte ett förbannat dugg eller??

robbes

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 13 januari 2008, 20:16:27 PM
Så har man inte koll på vilka inv.nr de olika VL använder så vet man inte ett förbannat dugg eller

Eller var busslink har sina bussar med olika nummer placerades.

Var ärligt talat en sådan här diskussion jag var ute efter med över att alla kanske inte är intresserade av alla bussar och vill veta vilket område bussen finns i

Peter Erret

Robbies, du gör helt rätt. Många är bara ute på nätet för att irritera, gnälla och dj***as. Tyvärr får vi leva mesd dem.

robbes

Citat från: Peter Erret skrivet 13 januari 2008, 20:23:44 PM
Robbies, du gör helt rätt. Många är bara ute på nätet för att irritera, gnälla och dj***as. Tyvärr får vi leva mesd dem.

Tackar ville få till en diskussion

Ersa

En liknande debatt på förra forumet urartade när någon förkortade Busslink med "BL", vilket alla ser som en förkortning som enbart Borås Lokaltrafik har ensamrätt på...  :-\

bjalle

Citat från: Verspieder skrivet 13 januari 2008, 20:36:08 PM
En liknande debatt på förra forumet urartade när någon förkortade Busslink med "BL", vilket alla ser som en förkortning som enbart Borås Lokaltrafik har ensamrätt på...  :-\

Bästa är ju att skriva ut företagsnamnet anser ju jag

robbes

VL är trots allt deras logotyp om man kollar på bussarna.

Nej bäst ä'r att skriva typ SL, Busslink , Skåne, Veolia eller liknande