En smygtitt på Västerås nya MAN!

Startat av Niclas Rosenius, 12 januari 2008, 20:30:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Neko

De där bussarna var det jag såg köra ut från Tysklandsterminalen för ett tag sen! Helt klart! :D
Härligt att se att de kommit fram 'helskinnade'. :)

Robert

Citat från: Neko skrivet 13 januari 2008, 10:22:43 AM
De där bussarna var det jag såg köra ut från Tysklandsterminalen för ett tag sen! Helt klart! :D
Härligt att se att de kommit fram 'helskinnade'. :)

Men jag tror att bussarna är tillverkade i Polen.

Niclas Rosenius

Citat från: Robert skrivet 13 januari 2008, 15:19:35 PM
Men jag tror att bussarna är tillverkade i Polen.

Japp, dessa bussar är byggda i Polen. Fabriken i Salzgitter skall läggas ner tyvärr. Exakt när det blir vet jag ej i nuläget.

//Niclas

c007

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 12 januari 2008, 20:30:52 PM

Hej!

Var ute på en liten sväng idag och hade vägarna förbi Västerås och övertalade ungarna att jag fick åka förbi VL´s-depå och hittade dessa två nya MAN. Bildkvaliten blev inte det bästa med 1600 ISO och ganska mörkt ute och kameran vilandes uppe på staketkanten.

Sen fick jag skymten av VL 632 som brunnit som Robert tidigare idag lagt ut bilder på.

//Niclas

Niclas, äntligen! Jag har väntat på att få se MAN A23 Lion's City ledbuss i CNG-utförande. Nu har jag det, tack vare dig! Snyggt!  ;D

bjalle

Citat från: c007 skrivet 13 januari 2008, 17:25:48 PM
Niclas, äntligen! Jag har väntat på att få se MAN A23 Lion's City ledbuss i CNG-utförande. Nu har jag det, tack vare dig! Snyggt!  ;D

Kan ju bifoga en bild på Arriva Malmös

c007

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 13 januari 2008, 18:21:28 PM
Kan ju bifoga en bild på Arriva Malmös

Ni är ju snälla som bara den... Min favorit-buss-typ  ;D Fler sådana bilder, och gärna från Göteborg, tyvärr så har jag inga bilder på gång ännu själv.