I B9S-paradisets Mekka...

Startat av Bussmicke, 11 januari 2008, 23:38:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

...där man kan frossa i och gotta sig åt busstypen.

Fler bilder från dagen kommer upp på hemsidan om ett litet tag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Mycket trevliga bilder som vanligt! Reklamfria bussar dessutom....

Men vad är det för "glugg" till vänster om skåpet bak på 6350? Har sett det på några andra, men har inte kommit på vad det är...

Oskar A

Det var fina bilder! Även Björknäsområdet borde kunna ses som ett "B9S-paradis".
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

bjorn_k

Citat från: Fredde_J skrivet 11 januari 2008, 23:42:24 PM

Men vad är det för "glugg" till vänster om skåpet bak på 6350? Har sett det på några andra, men har inte kommit på vad det är...

Backkamera?

Bussmicke

Tackar, fler resor lär bli av längre fram.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Fredde_J skrivet 11 januari 2008, 23:42:24 PM

Om du med "skåpet bak" avser den bakre linjenummerskylten, så skulle det ju kunna vara en glugg i glasfilmen för backningskamera.  Det innebär ju inte att bussen har sådan kamera utan att filmen är gjord så standard, för att dylik kamera ska kunna monteras där.

;-)

Fredde

CitatÄven Björknäsområdet borde kunna ses som ett "B9S-paradis".

Jo, vi har 65 st om jag minns rätt...

CitatOm du med "skåpet bak" avser den bakre linjenummerskylten, så skulle det ju kunna vara en glugg i glasfilmen för backningskamera.  Det innebär ju inte att bussen har sådan kamera utan att filmen är gjord så standard, för att dylik kamera ska kunna monteras där.

Kan säkert vara så. Lustigt då bara att ett fåtal, utan logisk ordning, har detta.

Magnus_J

finns ingen backkamera på de nya Råstavagnarna iaf.
samma glugg där. dock går den yttre kameran vid 3e dörren igång vid backning, inte för man har så stor nytta av den.

M224

Det såg väldigt konstigt ut med olika mittdörr och bakdörr. Hmm. Varför har man gjort så?

Jag föredrar bakdörren, men vill jag minnas rätt så är den med helglas den "nya" häftiga varianten. Tog glaset slut eller?

homer

de ska väl vara modernt bara med mycke glas, tyvärr kräver de också starkare fläktar för att hålla värmen och för att förhindra imma

Peter Erret

Citat från: Fredde_J skrivet 11 januari 2008, 23:50:11 PM
Jo, vi har 65 st om jag minns rätt...

Kan säkert vara så. Lustigt då bara att ett fåtal, utan logisk ordning, har detta.

Fredde, du får lägga till ytterligare en vagn.

Fredde

CitatFredde, du får lägga till ytterligare en vagn.

Tack för det, ska ta och göra så!

Jonas Strömblad

Ajajaj... Har det kommit annu fler B9S nu  :(
Hur gar det med 41xx-vagnarna? De har val inte forsvunnit annu?
/J (i +32 grader varma Canberra. Imorgon blir det buss till Sydney, tagen installda pga banarbete  :'()

Andreas Ljungqvist

Mycke trevliga bilder Micke, man blir lätt imponerad över den klara röda färg och skärpa du får fram..

Frippe Fribas

Vad gäller gluggen bak så är den som ni redan gissat avsedd för montage av backkamera.
De till Busslink senast levererade B9:orna har detta monterat vid leverans.
//Fredrik