Huvudmeny

Resa till Blekinge

Startat av Möllers, 04 januari 2008, 13:18:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Jo tänke jag ochså måste gå en buss till Kristianstad med ligger ju i skåne med.

Möllers

Finns det inte linje 555  Kristianstad om man ska till Hässleholm .

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2008, 16:54:01 PM
Jo tänke jag ochså måste gå en buss till Kristianstad med ligger ju i skåne med.

SkåneExpressen 1 Malmö - Kristianstad
SkåneExpressen 2 Lund - Kristianstad

Möllers

bra man vet det nu tack då var sommaren rättat  ;D

Cityliner

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2008, 16:43:43 PM
Har kollat på swebus express hemsida tror man kan inte åka hur som hälst på swebus express.
Man måste köpa biljett på hemsidan läste jag där.

Swebus express linje 834 går ifrån lund till karlskrona.
och visst kan man köpa biljett på internet, men det går fortfarande att köpa biljett på bussen, även om man inte är garanterad plats då.
men 834 brukar sällan vara fullsatt.
sen kan man även köpa biljett på de fasta försäljingsställena. antingen på knutpunkten, centralen i Lund eller Svävarterminalen Malmö.

Möllers

okey nu vet jag man kan åka skåne expressen ditt så blir det bra  :)

Jan

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 04 januari 2008, 16:53:50 PM
532 Hässleholm - Markaryd
535 Osby - Älmhult
558 Kristianstad - Sölvesborg
561 Bromölla - Olofström
562 Olofström - Älmhult
SkåneExpressen 7 Kristiantad -Älmhult
SkåneExpressen 10 Helsingborg - Markaryd

Sen är där säkert fler men dessa kom jag på rak arm

Du har alla linjer med här ovan. Det finns 1 linje som kör över länsgränsen. Det är 226 Laholm-Båstad, denna kör dock med Hallandslack.
I branschen i 40 år

Simon Bertilsson

Var ligger Hällsingholm?  ??? ??? ???

För det andra så finns det Skåneexpresser till Kristianstad från både Malmö och Lund. Båda via Hörby. Linjenummer 1 och 2 från Malmö respektive Lund.

För det tredje så går det Öresundståg till Karlskrona. Därför vore det helt meningslöst med en busslinje i länstrafikens regi.

Varför i hela friden vågar du inte sätta dig på ett tåg? Tåg är bekvämare, snabbare och säkrare än en buss.

Simon Bertilsson

Citat från: Jan skrivet 05 januari 2008, 23:07:40 PM
Du har alla linjer med här ovan. Det finns 1 linje som kör över länsgränsen. Det är 226 Laholm-Båstad, denna kör dock med Hallandslack.

Finns det inte en Helsingborg - Markaryd med? Eller hur är det? Jag minns iaf att jag åkt Skåneexpressen från Örkelljunga till Helsingborg, och vill minnas att den inte utgick från Örkelljunga.

Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 januari 2008, 13:37:16 PM
jag ska ha sommarkortet till sommaren så kostar det inget ner jag åker.
Jag kan inte alls om tåg kommer aldrig sätta mig hos tåg.

Kunde du något om bussar innan du satt dig på en buss första gången?
Du kan ju inte veta hur det är att åka tåg om du aldrig gör det...

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 06 januari 2008, 01:49:27 AM
Finns det inte en Helsingborg - Markaryd med? Eller hur är det? Jag minns iaf att jag åkt Skåneexpressen från Örkelljunga till Helsingborg, och vill minnas att den inte utgick från Örkelljunga.

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 04 januari 2008, 16:53:50 PM
532 Hässleholm - Markaryd
535 Osby - Älmhult
558 Kristianstad - Sölvesborg
561 Bromölla - Olofström
562 Olofström - Älmhult
SkåneExpressen 7 Kristiantad -Älmhult
SkåneExpressen 10 Helsingborg - Markaryd
Sen är där säkert fler men dessa kom jag på rak arm

blubb

Citat från: Jan skrivet 05 januari 2008, 23:07:40 PM

Finns även 521 mellan Klippan och Markaryd som Swebus Helsingborg och Veolia Växjö delar på

Jan

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 06 januari 2008, 01:49:27 AM

Den finns redan med här ovan som Skåneexpressen 10. Dock så ser jag att linje 521 Klippan - Markaryd inte finns med. Den körs av Swebus Örkelljunga med gul design. Veolia Markaryd körde under tdt 06/07 men inte längre.
I branschen i 40 år

bjalle

Citat från: Jan skrivet 06 januari 2008, 10:38:16 AM
Den finns redan med här ovan som Skåneexpressen 10. Dock så ser jag att linje 521 Klippan - Markaryd inte finns med. Den körs av Swebus Örkelljunga med gul design. Veolia Markaryd körde under tdt 06/07 men inte längre.

Ändrade i mitt inlägg på förra sidan där jag hade sammanfattat linjerna.
Sa ju att jag hade glömt nån ;D