Huvudmeny

BUS4you

Startat av robbes, 04 januari 2008, 20:25:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Värdelöst. Och jag som funderade att åka just med dem nästa gång jag skulle dit.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Nåja, gnälla kan dom ju göra....   Får väl hålla med en bättre anläggning själva då.
Eller varför inte erkänna direkt att man inte kan konkurrera med annan trafik, i vart fall på sträckan Nr-Sthlm.

;-)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Leif D skrivet 04 januari 2008, 21:11:03 PM
Nåja, gnälla kan dom ju göra....   Får väl hålla med en bättre anläggning själva då.
Eller varför inte erkänna direkt att man inte kan konkurrera med annan trafik, i vart fall på sträckan Nr-Sthlm.

Men det var väl ungefär det de gjorde: Enligt bussbolagets vd, Stefan Carlen, finns flera skäl till förändringen på sträckan Linköping–Stockholm. Antalet resande från Norrköping har varit för lågt.

Henrik Palmqvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 januari 2008, 21:15:31 PM
Men det var väl ungefär det de gjorde: Enligt bussbolagets vd, Stefan Carlen, finns flera skäl till förändringen på sträckan Linköping–Stockholm. Antalet resande från Norrköping har varit för lågt.
Har hört att tidtabellen var lite snålt tilltagen från början. Om antalet resande från Norrköping inte har varit så många som de räknat med,förstår jag att de tar bort det stoppet. De bör ca 15-25 min på att inte angöra Norrköping,det borde räcka för att behålla den restid de har idag mellan Gbg och Sthlm. / Henrik

Staffan Sävenfjord

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 05 januari 2008, 20:15:08 PM
Har hört att tidtabellen var lite snålt tilltagen från början. Om antalet resande från Norrköping inte har varit så många som de räknat med,förstår jag att de tar bort det stoppet. De bör ca 15-25 min på att inte angöra Norrköping,det borde räcka för att behålla den restid de har idag mellan Gbg och Sthlm. / Henrik

Det stämmer att tidtabellen Linköping-Stockholm var för snålt tilltagen men det gällde de bussar som gick från Göteborg och således gick direkt Linköping-Stockholm utan att gå in i Norrköping. När jag åkte Bus4you gick vi fyra minuter före tidtabellen från Linköping (eftrsom alla hade kommit) men var ändå lika många minuter sena till Cityterminalen. Nu har denna tidigare avgång från Linköping skrivits in i tidtabellen. Mellan Jönköping och Linköping var den tidigare lite väl tilltagen.
Bussarna som bara går Linköping-Stockholm tjänar en kvart på att inte gå in i Norrköping. Vilket säkert också är en bidragande orsak till att Norrköping skippas jämsides med de båda andra redovisade.