Rv40 Göteborg-Borås 25 juni26

Startat av S Svensson, Idag kl. 17:56:14 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

S Svensson

Det är ett antal tåg som normalt går Almedal-Borås som ersättes med buss på motorvägen. Lerum är arbetsplats och det är avspärrat där. Ersättning går de med buss Alingsås-Göteborg eller tåg över Hindås. Men Volvotåget spårade ur vid Olsfors i eftermiddag. Solen skiner och det blir varmt. Rälsen utvidgar sig och det blir då "solkurva".

Bernt Talbrant

Flera av Västtrafiks tåg är inställda mellan Borås och Göteborg under tiden det är avstängt Göteborg-Alingsås för att få utökad kapacitet på banan för omledningståg. Istället gör SJ:s Kust till kust-tåg uppehåll på mellanstationerna (dock ej Liseberg).
Men några dagar framåt lär det inte gå några tåg alls Borås-Göteborg p g a nämnda urspårning...