En nykomling i Haninge

Startat av virtual1, 27 mars 2026, 15:38:22 PM

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Och här kommer då en bild på MAN12E i trafik i Haninge idag! -

Och som en liten teaser - jag har säkert i närmare 20 år tänkt lägga upp mina bilder på webben, de är nog runt 25-30000 stycken, och nu är det äntligen på gång! Jag har -också- i samma veva med lattjat med publika live-data från våra operatörer runt om i landet, så jag har byggt en "busslive"-sida som kanske inte direkt är tänkt att konkurrera med den eminenata swedentransportmap, utan mer vara fokuserat till oss "nördar" som älskar inventarienummer och fordonslistor... - och till sist är det tanken att en liten trevlig "pocketkarta" ska se dagens publika ljus också där vi nördar på en karta i mobilen ser exakt vilka kollektiva fordon som rör sig omkring där vi står och avståndsdata till dem... - trevlig helg!

Matte

Nä det där e ju Huddinge Station inte Haninge  ;D
Jag som bott i Haninge kommun sedan jag föddes 1977 så säger jag Handen istället för Haninge.  ;D

IvveRivve004

Jomen 865:an tillhör ju kontraktet i Haninge även om den mestadels kör inom Huddinge kommun.

Fredde

Dessa verkar gå på hyfsat belastade linjer.
Tidigare i veckan mötte jag ett par av dom på 260an söderut på linjer från Gullmarsplan med ganska många stående.
Såklart kan allt hända och de hamnade där, men man får väl hoppas att de regelmässigt inte kommer gå till/från Gullmars i rusningstid.
Det skull bli ett rejält nedköp från ledbussarna i 31-serien, 57 sittande mot dessa som tar 35.