Fordonslista på livedata

Startat av lama, Idag kl. 16:48:58 PM

1 Medlem och 1 gäst tittar på detta ämne.

lama

Nu finns swedentransportmap.info/fleet-search i beta tillgänglig, data sparas 30 dagar och uppdateras live. Går att söka på fordon som rapporterats i realtidsdata från tillgängliga regioner och bolag i Sverige.
Tar gärna emot feedback, jag har drivit sidan ett tag och inser att även söka på fordonsid skulle kunna vara hjälpsamt.

Jonas Gustafsson

Fantastiskt! Men jag saknar Västtrafik...
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

lama

Det gör jag också, tyvärr hittar jag inget sätt över dataflödet från Västtrafik att få fram fordon. Västtrafik är inte med i Trafiklab vilket många andra kollektivtrafikbolag/regioner är. Så från Västtrafik kan man få live uppdateringar av positioner och 'trips' men det innehåller inte fysiskt fordon tvyärr.

virtual1

Jättebra jobbat,  men din sökning är lite off, alla fordonsnummer jag sökt på ger en bra förstaträff,  men sen också (för mig) helt obegripliga resultat i övrigt. Sökte på 3422 och hittade då Nobina 3422 i Värmland,  men sen också massa svar i Östergötland/Nobina som inte har alls med 3422 att göra (inte ens ö-trafs radionummer matchar)?