Setra bussar till Norrbotten?

Startat av Samuel KVR, 06 januari 2026, 10:03:29 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Samuel KVR

Får fråga vem som ska ha dessa som såg ut att vara splitter nya Setra bussar som är antingen topclass eller comfortclass som är målade i Länstrafiken Norrbottens färger? Såg en igår genom Örnsködsvik på E4:an men från långt avstånd.

Samuel KVR

Ryktades om att det blir Volvo 9700DD cargo men dessa skulle ha dykt upp i december. Vet sedan om att Luleå-Boden ska ha Setra multiclass s 518le för att är krav på lågentré på dessa linjer. Kanske Nobina dock ska ha Setra topclass eller comfortclass på 44 mellan Gällivare-Luleå.

Buzzlover

Falcks Omnibus, Gällivare. Enligt bild jag fått av kompis. Turist-specade vilket är lite kul.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Lulebussen

De flesta lokala bolag här uppe turistspecar sina bussar för att kunna meranvända dem till beställningar.

Frågan är vilka linjer dessa ska gå på, Falcks har trafik i Gällivare och Kiruna. Hur många bussar är det?

Jan

Citat från: Samuel KVR skrivet 10 januari 2026, 08:59:08 AMRyktades om att det blir Volvo 9700DD cargo men dessa skulle ha dykt upp i december. Vet sedan om att Luleå-Boden ska ha Setra multiclass s 518le för att är krav på lågentré på dessa linjer. Kanske Nobina dock ska ha Setra topclass eller comfortclass på 44 mellan Gällivare-Luleå.
Till linje 44 blir det 2 9700DD och 2 9700HD samtliga med bakgavellift
I branschen i 40 år