Huvudmeny

Volvo B9L och B9LA

Startat av intro298, 17 december 2025, 12:13:09 PM

1 Medlem och 1 gäst tittar på detta ämne.

intro298

Hej alla, finns det några Volvo B9L eller B9LA som fortfarande är i trafik i Sverige? Svensk Busshistoria visar att Nobina 7687, 7688, 7696 och 7697 är de enda bussarna som fortfarande är registrerade i trafik. Är dessa i trafik, och i så fall, var är de baserade?

Bussgöteborg

O, jag hoppas verkligen att dem är i trafik!!
Det står ju bara Nobina Sverige AB på svenskbusshistoria
Bor i göteborg och gillar, nej älskar bussar!
gillar även spårvagnar och tåg

virtual1

Sist de rullade så var det i Linköping o de står fortfarande som påställda, så chansen finns ju att de är I trafik.

snömannen

Jag har i alla fall sett en rulla på linje 4 och en på linje 22 i Linköping under de senaste veckorna men dom kanske snart överskrider någon åldersgräns och därför behöver ersättas.

intro298

Vet du om de ofta är i trafik, eller är de reservbussar nu? Jag kanske åker till Linköping om de fortfarande är i trafik, eftersom de är sällsynta bussar nu.

snömannen

Jag har ingen information om ifall dom anses vara reservbussar internt på Nobina eller om/när dom kan tänkas försvinna/säljas, så jag vågar inte rekommendera någon resa till Linköping nu när skolornas jullov börjar och årsskiftet närmar sig.
Att jag inte ser dom så ofta kanske beror på att jag är på fel plats vid fel tidpunkt men när jag ser dom så brukar det oftast vara under högtrafik M-F morgon och eftermiddag. Jag misstänker att dom aldrig används under kvällar och helger.