Huvudmeny

Linje 69 i Orminge

Startat av Scaniaomnilink, 11 september 2025, 22:14:23 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Scaniaomnilink

Jag gick idag på en vanlig promenad när jag ser Keolis 1535 tror jag det var åka förbi Sarvträsk på linje 69 mot centralen ???  ???

Nico

Nu hör jag inte till de som har koll på vilka vagnar som hör hemma var, men 1535 borde väl vara övertagen av Nobina om så är. Keolis har ju annars inte direkt något i området att göra.

Vad gäller skyltningen så finns det ju fortfarande vissa möjligheter att manipulera den, så man får väl i detta fall anta att föraren ifråga lekt lite.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Robert Brink

1535 är dock inte i Nacka/Värmdö om den inte flyttats sista veckan, det har väl varit lite brist på bussar framför allt blå MAN led i Björknäs. Sen fortsätter ju problemen med dom nya MAN bussarnas obefintliga AC. Det behöver inte vara varmare än drygt 20-21gr så blir det bastu och dålig luft i dom.

//R

virtual1

Ingen 15xx har väl övertagits av Nobina. Alla 15xx som är MAN kommer ju från Frihamnen/Innerstan

Buss1234

1535 sågs i Ropsten på 76:an i morse så den är knappast övertagen av Nobina.

Ulf Berlin

Om du menar att den var skyltad så kan den ju vara inlånad för övningskörning/Ulf

IvveRivve004

Citat från: virtual1 skrivet 12 september 2025, 14:27:52 PMIngen 15xx har väl övertagits av Nobina.
Förutom scaniorna då, men samtliga är väl avställda.

Gano

Citat från: Robert Brink skrivet 12 september 2025, 11:11:09 AM1535 är dock inte i Nacka/Värmdö om den inte flyttats sista veckan, det har väl varit lite brist på bussar framför allt blå MAN led i Björknäs. Sen fortsätter ju problemen med dom nya MAN bussarnas obefintliga AC. Det behöver inte vara varmare än drygt 20-21gr så blir det bastu och dålig luft i dom.

//R

Om du syftar på el-ledbussarna har det iprincip dagligen synts MAN-boggi på 471, primärt på kortturerna till Skuru.