Huvudmeny

Malmös nya linjenät

Startat av AdamL, 05 juli 2025, 11:34:44 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders.o93

Även regionbussarna som stannar vid Hyllie kommer avgå från den nya hållplatsen.
Detta är helt klart för att få bort bussarna från den mycket hårt belastade Hyllie Boulevard, där det vid vissa tider kan vara helt omöjligt att ta sig fram när folk kommer från Emporia och ska ta sig över övergångsställena till stationen. Det bästa hade dock varit om kommunen kunde satt upp trafikljus vid övergångsställena istället, för nu blir nackdelen att de som byter från tåg till buss får ganska lång bit att gå.

Nu kör jag inte själv linje 15/35 så har inte koll på hur turerna ser ut. Men tittar jag i tidtabellen är det bara 4 minuters vändtid lör-sön vid Sjölundaviadukten.
Dock en annan aspekt av det hela är att det vid Norra hamnen finns tillgång till toalett för förarna, detta finns det inte vid Sjölundaviadukten, så jag tror det är den främsta anledningen att den ska fortsätta dit.

Om 14 ska fortsätta förbi Bernstorp uppstår problemet var den istället ska vända, så detta är inget jag har hört något om.

Erobran

Citat från: Anders.o93 skrivet 04 november 2025, 20:49:47 PMÄven regionbussarna som stannar vid Hyllie kommer avgå från den nya hållplatsen.
Detta är helt klart för att få bort bussarna från den mycket hårt belastade Hyllie Boulevard, där det vid vissa tider kan vara helt omöjligt att ta sig fram när folk kommer från Emporia och ska ta sig över övergångsställena till stationen. Det bästa hade dock varit om kommunen kunde satt upp trafikljus vid övergångsställena istället, för nu blir nackdelen att de som byter från tåg till buss får ganska lång bit att gå.

Nu kör jag inte själv linje 15/35 så har inte koll på hur turerna ser ut. Men tittar jag i tidtabellen är det bara 4 minuters vändtid lör-sön vid Sjölundaviadukten.
Dock en annan aspekt av det hela är att det vid Norra hamnen finns tillgång till toalett för förarna, detta finns det inte vid Sjölundaviadukten, så jag tror det är den främsta anledningen att den ska fortsätta dit.

Om 14 ska fortsätta förbi Bernstorp uppstår problemet var den istället ska vända, så detta är inget jag har hört något om.

Lige på Hylie har jeg altid selv undret mig over hvorfor busserne aldrig kørte ned til vendepladsen ved arenaen som de kommer til at gøre nu.

intro298

Jag såg just en Volvo i MEX lacken på linje 12. Den gick på turen kl. 12:46 från Käglinge till Bunkeflostrand, om någon vill se den.

intro298

Citat från: intro298 skrivet 07 november 2025, 13:29:55 PMJag såg just en Volvo i MEX lacken på linje 12. Den gick på turen kl. 12:46 från Käglinge till Bunkeflostrand, om någon vill se den.
Uppdatering: bussen är 2633.

Anders.o93

Den rullar på linje 6 idag.

AdamL

Även 2632 rullar med sin nya MEX lack idag på linje 14.

Erobran

4'an er nu lagt tilbage på sin helt oprindelige rute, grundet nyt vejarbejde der er sat i gang. Så et vejarbejde omlægger linjen til rigtig rute. Lidt sjovt sammentræf.

Walter

4 läggs om nästan på daglig basis nu. Igår flyttades den igen på en delsträcka.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Anders.o93

Det har tyvärr varit och är många vägarbeten som främst har stört linje 4. Nu är det bara vägarbetet vid Kronprinsen kvar, som planeras bli färdigt nästa vecka. Sen är det ordinarie körväg för linje 4 så som den ska vara när den blir MEX.