Huvudmeny

Bussmicke

Startat av - MAN -, 17 maj 2025, 20:27:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

- MAN -

Någon som vet något hur det går för Bussmicke?  :-\

Mattias Petersson

Vad har hänt? Länge sen han la upp nåt.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Fredde

Det var precis den tanken jag hade för några dagar sen när jag kikade runt här på forumet, om något har hänt eller bara ett svalnande intresse.

Peter Öden

Hej !

Det senaste jag vet är att han bor på ett vårdboende i Västerås.
Han råkade ut augusti förra året för en olycka.

Mvh Peter Ö

- MAN -

Bussmicke föll ihop efter en kraftig stroke den 19 augusti 2024 och bor nu som Peter skrev på ett boende i Västerås. Mer än så vet jag inte.

IvveRivve004

Oj...samma dag som Keolis tog över trafiken i Bromma, Solna, Sundbyberg och Sollentuna samt att buss 54, 56, 57, 65, 71, 423, 442X, 446 och 449 lades om...vilket sammanträffande alltså!

- MAN -

Han drabbades av stroken i Sumpan efter ha gått av tåget från Västerås. Han skulle ut och fota Keolis övertagande av trafiken. Så det var ingen slump att det hände just där.

IvveRivve004

Fast nu vet jag iallafall varför hans hemsida inte längre uppdateras...

Mattias Petersson

Var tråkigt att höra hoppas han bli bättre snart  :'(
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Kvarne

Det går sakta framåt för allas våran Bussmicke. Han gör framsteg och en del av er kanske märkt på sociala medier att hans användare gått in och gillat inlägg. Det är han personligen som gjort det. Som skrivet ovan, stroken var kraftig och läget var tufft men han har fått bra vård och det enda vi kan göra är att allihop hålla tummen för honom.

Han kan föra kortare samtal och gör alltså små men viktiga framsteg vilket såklart är oerhört lättande att få veta. Så håll fortsatt tummen. Däremot bör vi nog alla vara vara medvetna om att det inte kommer vara den BM många av oss känner som kommer vara där. En stroke är....vad det är. Ingen lek.....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Per E

Tack Kvarne för den positiva, men samtidigt trista, uppdateringen.

Bussfanatikern

Det som gör det hela extra sorgligt är att han bara två dagar innan, alltså den 17 augusti, firade sin 55-årsdag.

Ted Selander

Citat från: - MAN - skrivet 18 maj 2025, 10:42:53 AMBussmicke föll ihop efter en kraftig stroke den 19 augusti 2024 och bor nu som Peter skrev på ett boende i Västerås. Mer än så vet jag inte.
Jag träffade Micke idag i Västerås, det stämmer bra vad Kvarne skriver.
Han blev glad över besöket, jag hoppas att vården inte ger upp om hans fortsatta rehabilitering.

virtual1

Anade tyvärr att det var nåt sånt som hade hänt, försökte kontakta honom via Messenger för att fråga vad som hade hänt och fick ett rätt obegripligt svar tillbaka, då kändes det som att nåt liknande måste ha skett. Hoppas verkligen att rehabiliteringen går framåt och vi får ett positivt slut på det framöver!

Peter Bolin

År 2006 blev Bussmicke intervjuad i radio när han var i Göteborg för att fota: https://www.sverigesradio.se/artikel/874792. Den intervjun tycker jag ska vara med i denna tråd.

Rulla ned en bit på sidan för att spela upp intervjun. Det är Micke i högform, först vid Nils Ericsonterminalen och sedan på jakt efter en av de två lokalbussar i Göteborg som han vid den tiden saknade på bild.

Jag ansluter mig till övriga och ber att få önska Micke lycka till med rehabiliteringen.

/Peter Bolin