Nobina i Storstockholm - översikt av vagnar

Startat av -B8RLE-, 02 oktober 2024, 11:41:04 AM

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Walter

Även VR har köpt Solaris till Tyresö så de som nu syns på SBH behöver inte vara till Nobina.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Roligt, får se om 5030 blir första i serien eller inte, det var ju inte längesen 5027-5029 rullade i området...

Buss1234

De till Tyresö ska väl komma nästa år först?

Buss1234

3085 har flyttat från Ösmo till Handen, har någon buss flyttat till Ösmo i utbyte?

Buss1234

En ny Solaris 15LE elektric, PDD15A har nu registrerats på Nobina Handen/Jordbro/Ösmo. Jag antar att det är 5030? Även 42 stycken röda Solarisar till är  förregistrerade, och ja antar att de också ska till Nobina och inte VR?

Walter

En ledtråd kan vara chassi nr. Ofta ligger alla i samma beställning efter varandra gällande Solaris.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss1234

Fyra solarisar 12 meter, JAS63F, JYX89G, PLE24H och WBD35D är nu registrerade på Eriksberg (HBS).

AO

Buss1234

maxh20

Om nu flera Solaris kommit till Eriksberg, får vi se när de sista äldre bussarna i depån blir avställda.

Vagn 1611 (DFT475) har exempelvis gått 978 080 km (nästan 1 miljon km). Årsmodell 2011. Den borde ju vara en av de som står allra näst på tur.

DEB

Vid måndagsförmiddagens spaning i Tumba syntes i alla fall inte en enda Solaris i trafik. Fortfarande relativt gott om 16xx-vagnar syntes till.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Buss1234

3083 är flyttad till Handen eller Jordbro. 3080 finns i Ösmo. Vilka linjer körs av Ösmo, vilka av Handen, vilka av Jordbro och vilka linjer delas med flera av de nämnda garagen?

Per E

3083 ska finnas i Handen, men är det säkert att du inte menar 3063 för den undrar jag om den står i Jordbro eller i Handen.

Buss1234

3063 var i Jordbro för några månader sedan, jag antar att den är kvar där. 3083 sågs i Ösmogaraget nyligen, och nu med placering Handen så den borde vara flyttad för inte så länge sedan.