Nobina i Storstockholm - översikt av vagnar

Startat av -B8RLE-, 02 oktober 2024, 11:41:04 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Ok, då har den precis satts i trafik då :)

Buss1234

Såg en röd Solarisboggi i Handengaraget, okänt nummer.

Buss1234

Sputnik

Citat från: Buss1234 skrivet 01 juli 2025, 13:28:01 PMSåg en röd Solarisboggi i Handengaraget, okänt nummer.
Troligen då för att introducera dessa för Handen-förarna då Nobina beställt ett antal till det avtalet!

DEB

Nu har Nybodas kvarvarande Omnilink-ledvagnar, 1766 och 168x-vagnarna, ställts av. Då är frågan om någon av de fd Keolis Omnilink-ledvagnarna som Nobina övertog i vintras finns kvar i trafik eller om alla har tagits ur tjänst?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Buss1234

Citat från: DEB skrivet 02 juli 2025, 20:16:23 PMNu har Nybodas kvarvarande Omnilink-ledvagnar, 1766 och 168x-vagnarna, ställts av. Då är frågan om någon av de fd Keolis Omnilink-ledvagnarna som Nobina övertog i vintras finns kvar i trafik eller om alla har tagits ur tjänst?
Det finns ungefär 25 Omnilinkar boggi i Eriksberg, de tas nog ur trafik när Solarisarna kommer.

maxh20

Det lär dröja ett tag med Solaris. Har hört att det kommer strax före vinter.

År 2030, när de begagnade Solarisvagnarna fyllt 13 år, kommer 18 stycket till elbussar. Jag misstänker att man år 2030 löst så att Eriksberg kan ha elbussar och att dessa 18 stycken är till för att ersätta Solaris.

DEB

Citat från: Buss1234 skrivet 02 juli 2025, 20:23:59 PMDet finns ungefär 25 Omnilinkar boggi i Eriksberg, de tas nog ur trafik när Solarisarna kommer.

Nu nämnde jag förvisso ledvagnar specifikt :) Och jo, boggievagnar finns kvar i Eriksberg och sannolikt även några i Nacka/Värmdö? I Nyboda verkar Omnilink generellt sett vara helt eller nästan helt utraderade. Väldigt många som jag gjorde stickprov på i fordonsregistret är angivna som avställda från och med så sent som dagens datum.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/