Nobina i Storstockholm - översikt av vagnar

Startat av -B8RLE-, 02 oktober 2024, 11:41:04 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

2746 syntes på väg mot Älvsjö idag, inte i trafik - men med reklam på sig, så den går säkert ut i trafik idag.

virtual1

Fredrik Klint

Citat från: virtual1 skrivet 31 mars 2025, 08:34:13 AM2746 syntes på väg mot Älvsjö idag, inte i trafik - men med reklam på sig, så den går säkert ut i trafik idag.

Den och 2748 [KCB64D] har siktats i Nyboda.

Walter

Det har kommit en del nya ledvagnar i trafik nu, har det ställts av några fd Keolis-bussar som rimligen inte behövs längre?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Har dålig koll på det, men de f.d. röda 36xx har jag inte sett på ett tag, gissningsvis är de borta...

IvveRivve004

Konstigt. Sist jag kollade på Transportstyrelsen var de fortfarande påställda.

-B8RLE-

Annars är det bara ovannämnda 2733, 2741, 2746, 2748, 5466-67, och 2788 som sattes i trafik under veckan?
Jaha, hej?!

Fredrik Klint

Citat från: IvveRivve004 skrivet 03 april 2025, 12:02:02 PMKonstigt. Sist jag kollade på Transportstyrelsen var de fortfarande påställda.

De verkar inte så snabba att ställa av vagnar. Brandskadade 1629 är fortfarande påställd (och står kvar på samma plats i Nyboda). Även 1820 som stått på samma plats i ca två månader är också påställd.

virtual1

Citat från: -B8RLE- skrivet 03 april 2025, 12:12:08 PMAnnars är det bara ovannämnda 2733, 2741, 2746, 2748, 5466-67, och 2788 som sattes i trafik under veckan?

Japp, det är dessa jag noterat åtminstone

DEB

Citat från: virtual1 skrivet 03 april 2025, 09:17:45 AMHar dålig koll på det, men de f.d. röda 36xx har jag inte sett på ett tag, gissningsvis är de borta...

De är kanske färre, men inte borta. Nobina 1680 syntes på 165 i Högdalen idag. Jag skulle säga att kanske 1/3 av bussarna jag såg under cirka timmen i Högdalen idag var Keolis föredettingar, medan 2/3 var nya elbussar.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Walter

Att gå på att de är påställda i registren är långt ifrån säkert det samma som att de används i trafik.

Någon som vet om de ska tillbaka till Keolis när Nobina inte behöver dem eller Nobina ska göra sig av med dem?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

maxh20

Citat från: Walter skrivet 03 april 2025, 22:34:32 PMAtt gå på att de är påställda i registren är långt ifrån säkert det samma som att de används i trafik.

Någon som vet om de ska tillbaka till Keolis när Nobina inte behöver dem eller Nobina ska göra sig av med dem?

Samtliga biogasbussar som Keolis hade i HBS-området såldes till Bus Market Sweden AB och till KB Auto Sverige AB.
Tror att de slitna biodieselbussarna hamnar hos dem också. Oklart om Nobina leasar av Keolis eller äger på riktigt? Om det inte är leasing så vill nog keolis garanterat inte begära tillbaka fordonen.