Nobina i Storstockholm - översikt av vagnar

Startat av -B8RLE-, 02 oktober 2024, 11:41:04 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Nej, är flera i 27xx som inte setts på vägarna, de kan ju vara påställda men är knappast i trafik.

IvveRivve004

En sak jag tänkt på: De flesta OmniLinks som köptes in från Keolis i samband med det nya avtalet är ju något nyare än t.ex. 01xx-, 24xx- 25xx- eller 72xx-vagnarna, så jag tänkte att om de slopar någon av vagnarna i Kallhäll, Södertälje eller Södertörn i förtid kan man bara flytta in någon av de nyss inköpta bussarna dit.

Robert Brink

Tre stycken korta MAN "Intercity"i 27 serien står i Charlottendal och en var synlig i Björknäs igår.

//R

virtual1

Va? Det som inte är bekräftat är de 28 stycken MAN som ska vara boggi för Nacka. Men de kan ju inte vara korta? Intercity 12 meter är ju bekräftade i 54xx och de är ju korta. Så det går inte ihop?

Robert Brink

Fel av mig... 54XX serien är det och inte 27! Vet inte vad jag fick 27XX ifrån? Bla 5429 står i Charlottendal, och 5426 tror jag det var i Björknäs.

Mr. C14

MAN-Boggierna har kommit till Kungens Kurva. 5380, 5381 och 5401 heter tre av dem.

virtual1

Kul! Ska se om jag hinner dit i veckan o få nåt foto :-)

elliot

Nobina 5446 har varit i trafik idag på 471

virtual1

elliot

Ska Björknäs få röd 18E också? såg ett gäng när jag åkte förbi där idag. Trodde att man inte hade beställt några ledvagnar?

virtual1

Nej, det ska man inte vad jag vet, du såg inga inventarienummer?

virtual1

Jag tror definitivt att 2743 åtminstone tillhör Eriksberg,  såg den nu igen i Tumba o inte sett den i trafik nånstans annars på ett tag. 2734 är I Eriksberg med. Kom från hållet där depån ligger. 2782 rullar i Tumba idag med, den är röd!

virtual1

2781 var vid Hågelby också,  dock ej i trafik

Marc

Citat från: elliot skrivet 09 maj 2025, 10:23:31 AMSka Björknäs få röd 18E också? såg ett gäng när jag åkte förbi där idag. Trodde att man inte hade beställt några ledvagnar?

Två röda MAN 18E bland 7-8 blå på rampen i Björknäs igår, 3 LE12 i Charlottendal

virtual1

Kanske inte alla 15 är tänkta att vara blå då?