Solaris åter på frammarsch i Skåne - Nobina & VR

Startat av Gano, 09 april 2024, 18:34:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss_Lund

Citat från: Bo99 skrivet 30 november 2024, 18:47:34 PMSjälv chaufför i Lund tycker inte alls om att få ner Scania bussar till Lund som ersättning av 25-vagnar. Anledningen är något av det mest viktiga för mig och det är förarvärmen. De Scaniorna vi redan har är rent ut sagt bedrövliga när det gäller förarvärmen. Hela värmesystemet på förarplatsen verkar vara överarbetat och komplicerat. Tar lång tid att få varmt initialt och helt plötsligt lägger den av för att återkomma.

Säga vad man vill om 25-vagnarna men i de flesta fall fungerar förarvärmen utmärkt. Att de är slitna är sin sak men det är också Scania bussarna. En annan sak är fjädringen i Scania. Den håller nivån men slår fruktansvärt på brunnslock och annat.

Behåll 25 och 72-vatnar tills vi får elbussar är vad jag tycker.

Jag har hört att Solaris 72xx ska kvar ett tag till. Bara 25xx ska försvinner snart. Skönt att 72xx blir kvar för det är bra buss som funkar utmärkt.

Jan

Nobina 1419-1446 blir den första serien i Skåne.
I branschen i 40 år

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss_Lund

Verka som 25xx börjar försvinner från trafik och det är så färre i trafiken. Vet något om vad ska hända med 25xx efter dom har lämnat Lund? blir det skrot eller säljas vidare till utomlands?