Negativscanning del 1013-1020

Startat av Greger Larsson, 30 december 2007, 20:14:31 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Fortsätter med en omgång negativ till och nu hamnade vi helt plötsligt i Piteå och Luleå. Nåja, ingen kronologisk eller för den delen - geografisk- ordning var ju heller utlovad. Sista bilden denna gång är LB82 som strandat bakom garaget i Burträsk.

Bussmicke

Herre jevlar, här fanns det diggabelt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon A

Citat från: Greger Larsson skrivet 30 december 2007, 20:14:31 PM

Mycket trevligt bildsvep men vad är det för konstigt som är bakom bussen. Ser ut som en genomskinlig tornado men såna finns ju inte ;D

//Simon

Greger Larsson

Citat från: Simon A skrivet 30 december 2007, 20:46:43 PM
Mycket trevligt bildsvep men vad är det för konstigt som är bakom bussen. Ser ut som en genomskinlig tornado men såna finns ju inte ;D

//Simon

Haha, som sagt vissa av de här negativremsorna har levt ett hårt liv... Bara att ta det som det är, alltså!

/GL

Simon A

Citat från: Greger Larsson skrivet 30 december 2007, 21:50:55 PM
Haha, som sagt vissa av de här negativremsorna har levt ett hårt liv... Bara att ta det som det är, alltså!

/GL
Det stör mig inte alls, tyckte att det blev en väldigt häftig effekt faktiskt ;D

//Simon

Niclas Rosenius

Jättekul att du börjat scanna alla dina gamla bilder. Här finns det en hel del roliga saker att kolla in.

//Niclas

Jesper Åberg

Hur stor motor hade Norrlandskustenbussen som är på bild 3? Någon som vet?

Greger Larsson

Citat från: Jesper Åberg skrivet 30 december 2007, 23:59:43 PM
Hur stor motor hade Norrlandskustenbussen som är på bild 3? Någon som vet?

203 kW (276 hk). Byttes till intercoolermotorn 1987/88.

/GL

Simon A

Citat från: Verspieder skrivet 30 december 2007, 23:21:01 PM
Ett fall för Mulder & Scully... eller Ghostbusters?  ;D
Definitivt ett fall för Mulder & Scully, Mulder har säker en gammal X-file som beskriver ett liknande scenario på 40-talet ;) Scully har säkert den logiska förklaringen. (Lätt Arkiv X fan)

//Simon

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 30 december 2007, 23:16:18 PM

Jättekul att du börjat scanna alla dina gamla bilder. Här finns det en hel del roliga saker att kolla in.

//Niclas

Jag själv har en hel del kul, dock inte lika intressant som detta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lasse i Bdn

Ang. Hedlund bussen. Det var förta bussen med ny färg sättning ,första boggin och ny logga.
Den brann senare vid garaget i Jokkmokk i slutet på 80-talat.
Jokkmokkarna indelar året före och efter marknaden, men detta år före och efter bussbraden.