Huvudmeny

Nora med omnejd.

Startat av Kristian, 27 maj 2022, 17:35:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Tredje och sista veckan i Hallsberg bjöd inte på särskilt gott väder, men ett par kortare fotosvängar blev det.

Först en stund i Nora, Nobina 3182 vid stationen.

Nobina 3183, Arne P:s väg.

Strax efter föregående bild tänkte jag åka tillbaka upp till stationen och fota Nobina 7003 som nyss anlänt, trodde att den skulle vända som nästa 302:a, men den kom sättande i full rulle mot bussgaraget just som jag lagt kameran i bilen. Självklart dök ett moln upp...

Connect bus 131, Rådstugugatan.

Därefter en titt längs närbelägna linje 314 där ett par gulingar rullar. Först kom Bergkvarabuss 1087 söder om Ölmbrotorp...

...sedan 1086 i Dylta.

En rejäl bit från Nora, men ändå: Svealandstrafiken 5007 i Markatorp.

Bussmicke

Mycket snyggt
Denna var bäst:

Citat från: Kristian skrivet 27 maj 2022, 17:35:24 PM


...sedan 1086 i Dylta.

/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ashnton

Medhåll, mycket snyggt!
Fototeknisk kritik mottas tacksamt!

Kristian

Tack ska ni ha!
Jo, jag gillade platsen där i Dylta med det vackra solskenet. Solsken fram tills någon minut innan bussen dök upp, vill säga. ::)

Christer K

Lite kuriosa om var bilderna är tagna.
Bild 1. Nobina 3182 i bakgrunden syns NBVJ vilket är Nora Bergslags Veteran Järnväg som har trafik på lördag och söndagar med ångtåg om vädret tillåter.

Bild 2. Nobina 3183, Arne P:s väg. är en ny anslutningsväg till Nora Stationsområde.

Bild 3. Nobina 7003, samma som Nobina 3183, de åker denna vägen för att slippa åka via torget i Nora.

Bild 4. Connect bus 131, Rådstugugatan linje 333 går via centrala Nora till Gyttorp och sedan till Karlskoga

Bild 5. Bergkvarabuss 1087 lite söder om Ölmbrotorp, till höger i bild går vägen in till NCC Dylta och deras asfaltsåtervinning. Till vänster i bild går en annan väg in till NCC bergtäkt och asfaltstillverkning.

Bild 6. Bergkvara buss 1086 i Dylta. Platsen heter Norra Dylta och bussen kommer från Örebro mot rondellen vid R50 och Jadlers Åkeri för att sedan köra via Ervalla till Frövi.

Bild 7. Svealandstrafiken 5007 i Markatorp vid gamla E 20 i bakgrunden syns Viby Krog, med väldigt bra husmanskost. Bussen på linje 705 går Vretstorp - Östansjö - Hallsberg.

Tack för trevliga bilder från Örebro län.
// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.