Fortsätter bildserien med ännu fler Volvo B10M ledbussar med Säfflekaross. Denna gång med sex bussar som levererades till Norrköpings Lokaltrafik i början på 1987. Bussarna fick där nummer 6261-6266 för att när Näckrosbuss tog över 1994 bli omnumrerade till 6640-6645. Hos Linjebuss fick bussarna nummer 1810-1815 där 6640 blev 1815 och 6641-6645 blev 1810-1814, alltså inte i samma nummerföljd.
Bussarna reviderades 1995-1996 hos Näckrosbuss och vagnarna 1810-1814 byggdes då om från dörrställning 2-2-1 till 1-1-1 (1815 hade redan 1-1-1 från leverans) vilket man tydligt kan se på sidofönstrens storlek.
1811-1814 var alla pigga och trevliga att köra. 1815 däremot var en seg och trög buss. 1810 gick i Motala hos Linjebuss så den har jag aldrig kört.
Först ut 1810 fotad vid Fjärrbussterminalen i Linköping i maj 2003:

1811 i Sturefors i mars 2002

1812 i Gistad i april 2002

Akterbild på 1812 i Ljungsbro oktober 2001

1813 på landsbygden utanför Linköping oktober 2001

1814 i Jägarvallen Linköping i oktober 2002

1815, den enda bussen med ursprunglig dörrställning 1-1-1 i Brokind april 2002
