Å andra sidan, de Citaro av första generationen som kördes av Råsta var ju helt sönderkörda redan när de kom till hit (då de var 7 år). Var alltid en pina när de kom, eftersom man aldrig visste hur sent man skulle komma fram, om man ens gjorde det. Tycker därför att Jörgens inlägg inte var så verklighetsfrånvänt som vissa vill få det att låta som.
Sedan vet jag att de inte var samma C1or som på bilden, men känner kanske att man inte behöver göra honom till ett exempel för källkritik. Om man är ute efter helt korrekt fakta bör man nog leta på andra ställen. Och jag ser heller inte att det han skrev behöver vara fel, ej heller att det behöver vara rätt. Dels är det subjektivt att säga att en buss är dålig (jag vet själv vad jag känner för C1or, och det är verkligen inte bra), dels underbyggde han ju det med fakta. Sedan att det inte behöver vara så innebär inte att det är felaktigt.
Ditt inlägg om att OmniLink ”låter som en mesig symaskin” är ju också ett subjektivt påstående. Du får ju leva som du lär, och bara skriva helt verifierbar fakta om du skall klanka ner på andra.