Författare Ämne: Från Göteborg till Stockholm  (läst 4989 gånger)

Utloggad Fredde

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 5421
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #15 skrivet: 14 december 2020, 09:53:35 AM »
Dom är ju blå, bara att skylta upp 474 ::)

Utloggad Walter

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 5862
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #16 skrivet: 14 december 2020, 10:35:56 AM »
Uppställning i väntan på omlack etc?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Utloggad Jonas Gustafsson

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2413
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #17 skrivet: 14 december 2020, 13:56:18 PM »
2801 och ytterligare några Volvo åm 2010 stod kvar i Partilledepån igår kväll i alla fall.
Och mycket riktigt har 2643-2651 och 2851-2862 flyttats dit.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Utloggad Erling.L

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1350
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #18 skrivet: 14 december 2020, 14:08:15 PM »
Vill minnas det sas det skulle ta 3 dagar o köra upp allt o vet också att nån buss fick nått större haveri på fredagen o troligen får enkelbiljett ut från trafik

edit

o 2840 - 2850 5768-5769 5777-5784 finns nu på grimbo
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Utloggad virtual1

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 6307
  • Söder söder söder...
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #19 skrivet: 14 december 2020, 14:42:31 PM »
2801 och ytterligare några Volvo åm 2010 stod kvar i Partilledepån igår kväll i alla fall.
Och mycket riktigt har 2643-2651 och 2851-2862 flyttats dit.
//Jonas

Vart är "dit"? Till Partille för vidare öden?

Utloggad Buzzlover

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 661
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #20 skrivet: 14 december 2020, 15:40:48 PM »
Men varför är så många på väg till Björknäs? Det som behövs bytas ut där är väl B9S:er i 38xx och 64XX bl.a. - men det är ju ledbussar, finns väl inga kortvagnar/boggi i området som är äldre än de som kommer nu? I SSV så finns ju 47XX och 39XX som borde bytas ut istället?????
Tänk på att majoriteten 47xx är bundna till avtalet.
Vill ni kolla in mina bilder så finns jag på Instagram med massor buss och andra lokaltrafiks bilder främst i Stockholms län men även runtom i landet också!
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Utloggad virtual1

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 6307
  • Söder söder söder...
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #21 skrivet: 14 december 2020, 16:01:15 PM »
Isf blir det ju ännu underligare...

Utloggad Jonas Gustafsson

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2413
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #22 skrivet: 14 december 2020, 16:51:54 PM »
Vart är "dit"? Till Partille för vidare öden?

Partille, ja. De är redan nämnda i tråden: 2643-2651 är Scanior för Mölnlyckelinjer och 2851-2862 är Volvo för Angeredsnabben. De har kvar samma arbetsuppgifter men har bara bytt depå.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Utloggad Buzzlover

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 661
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #23 skrivet: 14 december 2020, 18:12:00 PM »
Isf blir det ju ännu underligare...
Underligare? Det lär säkert omstuvas och kanske kommer några av dessa till SSV, ville bara påpeka att ditt exempel med 47xx var bra då dom är gamla och inte får gå i Miljözonen då dom är Euro 4.
Men dom kommer inte kunna hivas tills dess att nuvarande avtal går ut. (vilket verkar kunna ta sin tid med tanke på att en helt ny upphandling nu måste göras)
Vill ni kolla in mina bilder så finns jag på Instagram med massor buss och andra lokaltrafiks bilder främst i Stockholms län men även runtom i landet också!
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Utloggad Slash2

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 31
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #24 skrivet: 14 december 2020, 18:15:15 PM »
Såg ett par Volvo och några Scania på Värmdöleden i Nacka i går på väg mot Björknäs gissningsvis.
När jag körde förbi Björknäs tidigare idag såg jag inga blå bussar utöver de blå B9S som redan är stationerade där. Kan de ha körts till någon annan depå?

Utloggad Bussmicke

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 24314
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera.
    • Bussmicke.se
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #25 skrivet: 14 december 2020, 18:15:53 PM »
2863-2867 då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av: Canon EOS 5D Mark IV, 6D Mark II, M5, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3.

Utloggad Robert Brink

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 835
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #26 skrivet: 14 december 2020, 18:46:25 PM »
Charlottendal i Gustavsberg har gott om plats över. Troligen ställs dom upp där i väntan på lackering och utplacerade precis som med beg B9S som kom från Nobina.

//R

Utloggad Citaro C2

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 61
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #27 skrivet: 14 december 2020, 19:22:36 PM »
Blir det överhuvudtaget några normalbussar kvar snart hos Keolis SSV och Nacka/Värmdö? Hoppas verkligen inte att dessa hamnar i Nyboda och ska slingra runt bland villorna.

Utloggad homer

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3006
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #28 skrivet: 14 december 2020, 19:27:09 PM »
Majoriteten av vagnarna står i Grisslinge och en handfull står i Charlottendal i väntan på vidare öde

Utloggad Buzzlover

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 661
SV: Från Göteborg till Stockholm
« Svar #29 skrivet: 14 december 2020, 19:59:11 PM »
Blir det överhuvudtaget några normalbussar kvar snart hos Keolis SSV och Nacka/Värmdö? Hoppas verkligen inte att dessa hamnar i Nyboda och ska slingra runt bland villorna.
Med tanke på att Nyboda inte har så värst mycket fordon som klarar Euro 6 standard inför den kommande skärpningen av Miljözons-kraven så tror jag inte dessa med deras Euro 5 klassning känns så aktuella där.
Skulle dessa dock konverteras till Euro 6 i samband med att dom utrustas med SL:s standard så kan det dock bli mer aktuellt.
Vill ni kolla in mina bilder så finns jag på Instagram med massor buss och andra lokaltrafiks bilder främst i Stockholms län men även runtom i landet också!
https://www.instagram.com/swedishtransit/