De boende vid Vintertullen gjorde säkert sin del i det hela, men som radioprogrammet "Medierna" i P1 noterade gjordes inte mindre än fem olika nyhetsinslag i P4 om nedläggningen av buss 76 mellan Södermalm och Radiohuset. Normalt renderar en enstaka nedlagd busslinje i Stockholm noll inslag i radio, men 76:ans nedläggning från journalisttäta Södermalm till Radiohuset renderade alltså i faktiskt sju inslag till slut, om jag räknar rätt. Ett av inslagen om linjen skulle läggas ned gavs rubriken "Chockbesked". Det var fem olika inslag när "Medierna" pratade om de väldigt många nyhetsinslagen om indragningen av en enstaka busslinje, men sedan dess så återuppstod ju linjen mellan Södermalm och Radiohuset först genom linjen 76X och fr.o.m. 13 december som gamla vanliga 76 hela sträckningen. Så det vart ytterligare två inslag på de tidigare fem inslagen.
Jag vill nog säga att om indragningen av en enstaka busslinje i Stockholms innerstad renderar inte mindre än sju nyhetsinslag i P4 så hade det stor påverkan på ansvariga beslutsfattare, som tvingades svara på frågor i nyhetsinslagen, på ett helt annat sätt än att aktiva boende längs rutten protesterade. Det har hittills - såvitt jag kunnat utröna - gjorts exakt noll inslag i P4 om att Tantos busstrafik till Slussen och vidare dras in helt redan kl. 21.30 och att Danviksklippan, Danvikshem och Saltsjökvarn också tappar sin busstrafik före kl. 22 (mot idag 00.30). Tyvärr tror jag inte att protester från boende med listor har någon avgörande betydelse i sammanhanget.