Författare Ämne: Linje 76 i Stockholm stympas?  (läst 5178 gånger)

Utloggad wackan

• Medlem
  • Antal inlägg: 1
SV: Linje 76 i Stockholm stympas?
« Svar #60 skrivet: 14 oktober 2020, 22:14:47 PM »
Är 76:an det mest flagranta exemplet hittills på hur SL sitter i händerna på operatörerna sedan planeringsansvaret till stora delar har överlåtits åt dem? Enligt Slussen-projektet ska det inte vara något hinder för 76:an att trafikera Katarinavägen och de nya hållplatserna vid Slussen. Förändringen finns inte redovisad bland de utbudsförändringar som SL presenterade för den politiska nämnden för tre veckor sedan. Operatörernas inflytande över linjenätet framstår som orimligt i mina ögon.

Utloggad Bussresande tant

• Medlem
  • Antal inlägg: 1
« Svar #61 skrivet: 16 oktober 2020, 15:39:15 PM »
Idag ca 20 minuter utan byte från Ljusterögatan till Berwaldhallen. 27 okt: fyra byten, snabbast 41 minuter varav 17 minuter restid och 24 minuter normal gångtid mellan perronger ( rörelsehindrad dubbel tid). Får Keolis kapitalplacerare ersättning för hur länge man lyckas behålla en resenär inom reseområdet? Uruselt upplägg för buss 76 som än i några dagar har en populär sträckning.

Utloggad Resenären

• Medlem
  • Antal inlägg: 188
« Svar #62 skrivet: 16 oktober 2020, 17:29:17 PM »
Norra Hammarby S-förening ordnar på måndag ett digitalt öppet möte för att få svar av SL, Keolis och staden

Inloggad Vagnskada

• Medlem
  • Antal inlägg: 11
« Svar #63 skrivet: 17 oktober 2020, 15:14:06 PM »
Guldbron stoppar ”journalistexpressen”  ;
14 min in i programmet.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1601576?programid=2795

Utloggad 846

• Medlem
  • Antal inlägg: 34
« Svar #64 skrivet: 18 oktober 2020, 13:06:43 PM »
Idag delar 76:an hållplatsläge med 2:an och 55:an vid Slussen norrut och med 55:an och 57:an söderut. Fr.o.m. när Katarinavägen öppnas igen ändras hållplatslägena. 55:an och 57:an norrut kommer då stanna vid hållplats C belägen var 57:an som enda linje stannar idag. På samma plats finns idag också utrymme för uppställning, framför 57:ans hållplats. Dagens hållplats för 2:an (som alltid är ledbuss), 55:an och 76:an är inte längre än blivande hållplats C. Dvs. 76:an skulle mycket väl få plats vid Slussen även i framtiden! Vad gäller södergående riktning (blivande hållplatsläge A) ser jag inte heller något problem. Ser jag helt enkelt fel när jag tittar på lägena på Hornsgatan eller pratar SL/Keolis i nattmössan, medvetet eller omedvetet?

Utloggad Resenären

• Medlem
  • Antal inlägg: 188
« Svar #65 skrivet: 18 oktober 2020, 20:57:17 PM »
Man kan ju inte annat än misstänka att det är medvetet....