Det var ingen föråldrad vagnpark som gick i trafik i övrigt i Borås efter dagen H. 40 bussar var nya högerbussar varav fem gick i trafik som omställningsbussar ett par år före omläggningen. Samtliga Volvo B58 respektive B755 med kaross från Säffle. Därutöver knapp 30 vagnar, huvudsakligen Volvo/Hägglund från åren 1957-1964. Anledningen till den enda CR76 var att det var Volvo som gällde i Borås och inget annat. Erfarenheterna av denna enda buss gav heller ingen anledning till en ändrad inställning. Hög bränsleförbrukning, dålig passagerarkapacitet samt ständiga verkstadsbesök jämfört med den övriga vagnparken, kan väl kort sammanfatta intrycken. Att bussen stod mer på verkstaden än Volvobussarna kan väl till en del bero på att kunskapen i att sköta en uddabuss naturligt nog är mindre samt att man givetvis inte kunde hålla ett fullt reservdelslager för en enda buss.
Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.