Själv körde jag ju bussarna när dom var nya och de var inte driftproblem som var största problemet som jag minns de, dom startade alltid och var nog mer driftsäkra i otorn än de äldre säfflevagnarna som området hade, så här snart 20 år senare berodde nog mycket av hatet på att de var en helt ny konstruktion med lågentre, men givetvis inte bara, bussarna var väldigt dåligt ihopskruvade och inredningen skakade sönder. själv tappade jag en sidoruta på motorvägen... Pedalerna satt för långt fram och en stor plastlåda under ratten gjorde att man inte kunde vrida stolen då knät tog i, Ventilationen var ju dessutom totalkass, när solen lyste kunde de bli över 40 grader varmt längst bak.
efter några år försvann ju samtliga från Nacka/Värmdö till Botkyrka och ersattes av 51XX vagnar från Blekinge, betydligt bättre ihopskruvade men med en växellåda och motor som mer påminde om en gräsklippares än en buss.
Först försvann 5527-5529 till Tyresö.
sen som skrevs ovan ett gäng till Skövde som ersattes av 47XX vagnar från Göteborg samt 5523-5524 till Gotland som ersattes med 0699 och 0700 och 5525 till Gävle, samt några udda typer i 43xx som inte blev långvariga