En färsk tomat i stan

Startat av Frippe Fribas, 14 december 2007, 21:07:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 16 december 2007, 09:43:50 AM
Det kanske blir aktuellt i ett senare skede, men påfrestningarna är troligen större i stadstrafik, så det verkar logiskt att börja med att utsätta bussen för det.
Dessutom är ju bussmodellen främst avsedd att användas i stads- och förortstrafik, vill man ha en motorvägsbuss finns det nog bättre alternativ till hands.
//Fredrik

Gamla OmniCityn blir ju olycklig i redan 70 km/h, så denna nya lär nog inte heller trivas på 90-vägar.
Ska man köra i 90 med stadsbuss på längre sträckor krävs den äldre "skokartongen" som nämns av Kvarne ovan.  ;)

bjalle

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 16 december 2007, 09:43:50 AM
.
Bussarna ägs av Scania, men brukas av Busslink.
Det verkar inte troligt att man skulle köpa prototyper om de ändå skall fungera som rullande provbänkar...

//Fredrik

Nä det var det jag också funderade på..
Har inte Swebus dalarna också fått sådana här Omnilink II med Etanol?

Bussmicke

Du tänker då dessa?
Vet ej vad som skiljer dessa mot Busslinks 4551->.



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

En betydande skillnad mellan 6468 och 4751 är att de drivs av Diesel resp. etanol...
//Fredrik