Huvudmeny

Typiskt SL

Startat av jsv, 10 december 2007, 10:32:35 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: hamre skrivet 11 december 2007, 10:50:05 AM
Tja jag gick utbildning precis på GUB och vi blev tillsagda att aldrig ta resenärens telefon även fast resenären överlämnade den.
Blir svårt att bevisa att resenerän lämnade över den om föraren tappar den.

Och även om det går att bevisa blir nog bussbolaget ansvarigt för eventuella skador som uppstår om föraren tappar den. Vilket är ganska lätt gjort för obekanta mobiltelefoner kan vara väldigt hala.

Ersa

Låt alla SMS-passagerare åka med. Om "bluffåkandet" ökar, anställ lite fler kontrollanter då.
Mellan 2003-06 såg jag biljettkontrollanter i Norrtälje kommun en enda gång, jämfört med de fyra gånger jag personligen kört runt på kontrollanter i södra Västerbotten på ett enda år.

Dan Henriksson

Citat från: Nico skrivet 11 december 2007, 10:31:50 AMDet brukar ju heta att det är aldrig ens fel när två träter och SL är knappast ofelbart, men man bör nog även kanske rannsaka sig själv lite. Oavsett orsakerna eller bakgrunden till din antipati till SL och SL:s bussförare så tycker jag att du borde tona ned din kritik lite. Vet inte vilka åsikter som övriga medlemmar här har, men personligen finner jag till största delen din kritik som osaklig.

Jag instämmer. Jag vet ju inte anledningen till varför jsv vill skriva dessa inlägg och vilket syftet är, men de är enligt mig för generaliserande, osakliga och onyanserade för att kunna tas på allvar. Det är förmodligen därför det har varit så få reaktioner på dem, läsekretsen här på forumet är för klok och insatt för att köpa dessa "sanningar" som signaturen jsv kastar fram. Det kan annars vara både nyttigt och underhållande med någon som "rör om i grytan" och skriver lite provocerande, men då krävs mer finess och större insikt och förståelse för hur trafiken fungerar och varför olika situationer uppkommer. Att bara spy galla över branschen och dess medarbetare leder ingenvart, annat än att det mest blir löjeväckande. Lite underhållande är det kanske ändå att läsa dessa inlägg, men förmodligen inte riktigt på det sätt som trådskaparen hoppats på ...
/Danne