Författare Ämne: SL Hammarbyhallen 1 september 1967  (läst 6140 gånger)

Utloggad Micke A

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 157
    • Fakta om fartyg
SV: SL Hammarbyhallen 1 september 1967
« Svar #15 skrivet: 29 oktober 2017, 12:54:32 PM »
Naturligtvis - jag uppfattade frågan gällande C3, som saknade det mesta i förarhytten.

Och C4 förekom även på bana 1 som nya och under hela 1960-talet. Jag faktiskt även under 1980/1990 talet då det emellanåt fanns ett tågsett i Högdalshallen, som främst gjorde högtrafikinsatser på linje 29.

Och C1/C2 jämfört C4 hade dessa förarhytt i båda ändar. I början av tunnelbanans historia tidigt 50-tal, kunde även B-änden på C1/C2 återfinnas som ledarhytt.
Nästan rätt, C4:orna gick på linje 19 turen 3 för det tåget kördes in helt vid koppling och ut på linje 19 turen 9 på eftermiddagarna som gick in tidigt på kvällen. På fredagar kunde dom gå ut på linje 18 turen 15 på eftermiddagen.
Och dom var ju nere på bana 3 en sväng när vi fick upp C9:or på bana 1 för prover. Dom gick på samma turer på linje 19.