Vid Fridhemsplan - 22 februari 2017 (Keolis)

Startat av Mikael T Nilsson, 23 februari 2017, 15:40:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder tagna vid Fridhemsplan en gråmulen och "snöslaskig" eftermiddag.

Först Keolis 5594 (tillhörandes Keolis Gubbängen) på linje 153 mot Bredäng.

En annan "Gubbängen"-vagn (eller har den flyttat till Nyboda?), Keolis 5772 på samma linje. Notera att den fått röd "grill" och att SL-emblemet sitter lite väl långt ned i fronten.

Keolis Hornsbergsvagn Keolis 4801 ("Hornsbergsflex"?) på stomlinje 1. Två 12-metersvagnar trafikerade linje 1 efter varandra.

Precis som tidigare nämnts här på Bussnack trafikerar Keolis Eriksbergs/Botkyrkas nya Scanialedbussar vanligtvis högtrafiklinjerna som utgår från Fridhemsplan. Här är den sista i Botkyraserien, 6077, på väg att köra fram till hållplatsen för att lasta resenärer mot Norsborg.

En annan av Botkyrkas vagnar i samma serie, vagn 6066, har just lämnat Fridhemsplan mot Norsborg. Vinklingen på linjenummer- och destinationsskylten i fronten är snygg designmässigt, men det är oftast hopplöst att undvika reflexer och tydligt se linjenr/destination vid fotografering.

Även Keolis Nyboda hade denna dag tursatt en av sina nyaste Scanialedbussar, vagn 6080, på "Fridhemsplanslinje".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

5772 har tillhört Eriksberg länge.
Tack som vanligt för trevliga bilder, jag uppskattar dina många dokumentationer av vardagen i SL-land.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 24 februari 2017, 11:56:49 AM
5772 har tillhört Eriksberg länge.
Tack som vanligt för trevliga bilder, jag uppskattar dina många dokumentationer av vardagen i SL-land.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Kul att du uppskattar bildsvepen!  :)
Och tack för uppgiften om 5772.  Ja, Gubbängen har nog inte kvar några Volvo-boggi. Då trafikerar alltså alla tre depåer inom trafikområdet Stockholm Sydväst linje 153.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Karsten

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 februari 2017, 15:39:03 PM
Då trafikerar alltså alla tre depåer inom trafikområdet Stockholm Sydväst linje 153.

Minst! Den skarpögde kan nog hitta ett fjärde garage som trafikerar linjen.

Mikael T Nilsson

Citat från: Karsten skrivet 27 februari 2017, 19:24:06 PM
Minst! Den skarpögde kan nog hitta ett fjärde garage som trafikerar linjen.

Hmm, logiskt sett borde i så fall Keolis Hornsberg vara det fjärde garaget som ansvarar för turer på 153:an.
Vänliga hälsningar,

Mikael