Eftermiddag i Danderyd (9/1 2017)

Startat av Mr.Omsi, 09 januari 2017, 18:23:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

J0han

Citat från: Tommy E skrivet 10 januari 2017, 02:09:05 AM
Mycket trevliga bilder! Är 8800 omlackerad i SL-blått eller är det "bara" vita ränder på Örebroblått? Det ser nästan ut som om Arriva tänker behålla bussen efter ersättningstrafikens slut, men jag är ändå tveksam eftersom den inte har någon bakdörr...

Den är Örebroblå, med SL ränder och dekaler :P

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 09 januari 2017, 22:46:38 PM
Annars missar ni som enbart står i Danderyd och fotar dock nästan halva fordonsparken, som håller sig på 27B. Vill man försöka få "allt" på bild rekommenderas sträckan Ormsta-Vallentuna-Bällsta stationer under ett par timmar i ljus istället.

Eller morgonen i Danderyd och eftermiddagen i Vallentuna
http://sl.se/sv/info/resa/forandringar/roslagsbanan-2017/roslagsbanan-2017/?date=true

Jag eänkte mig typ Danderyds sjh - Täby C - Kårsta - Vallentuna. Låter väl bra :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

eldani

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 10 januari 2017, 00:25:44 AM
Om man lägger in en påställning i förväg till ett visst datum så sker inte uppdateringen 00:00 utan någon gång under dagen, för enkelhets skull har man med sig "Bevis om avställnings upphörande" som man enkelt skriver ut i samband med beställningen.

Att systemet inte uppdateras 00:00 är inget hinder emot att använda ett fordon som ställts på.

Däremot om du gör en odaterad påställning som ska gälla direkt uppdateras systemet inom kort.

Ok tack
Med vänlig hälsning eldani