Huvudmeny

Busslink 4811....

Startat av Kvarne, 03 december 2007, 19:55:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Citat från: Karsten skrivet 05 december 2007, 12:16:59 PM
Vad hände med 5021-5028 då? Skeppats österut?

Till Sibirien bland annat...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

#16
Citat från: Kvarne skrivet 05 december 2007, 18:34:46 PM
Till Sibirien bland annat...

Tja... man kanske skulle resa en sväng till Sibirien kring 2018 för att titta på fullt fungerande Scania-stridsvagnar?  ;)
Naturligtvis fotar man för att lägga upp dem här, så "Scania MaxCi fanclub of Sweden" i Fittja kan se!  :D

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 05 december 2007, 18:22:51 PM
Kan diffspärren manövreras av föraren eller går den in med autonatik?

I de tre Umevagnarna:
Återfjädrande strömbrytare. Trycks ner då hjulen står stilla eller rullar i exakt samma hastighet.

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 05 december 2007, 18:39:12 PM
I de tre Umevagnarna:
Återfjädrande strömbrytare. Trycks ner då hjulen står stilla eller rullar i exakt samma hastighet.
Är det vanligt med denna funktion i bussar?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Fredde

CitatÄr det vanligt med denna funktion i bussar?

Inte numera.. Nu huserar mer eller mindre bra antispinn beroende på tillverkare.

Men när dessa vagnar var nya var det väl enda alternativet? Finns liknande diff i Swebus 3865-72 och 3966-69 som regleras med en liten knapp på panelen.

Borde man kanske haft även i bussar av typen B9S?

/F