Busslink 6548.....

Startat av Kvarne, 03 december 2007, 19:51:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IntresseTrafik

6546 och 6548 var ett tag placerade i Norrort. Som annars nästan bara har haft och har Volvobussar. I början i var de placerade i Täbygaraget men eftersom de var så "udda" så flyttades de till Åkerbergadepån. Men de försvann ganska snart till Söder om stan. Tror att det var runt år 1999.

Bussmicke

6546 var väl den som Täby fick för sig att märka 4065 ett kort tag men som sedan märktes om till rätt nummer.
Varför den märktes 4065 minns jag inte men den var märkt så minst 2 månader..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IntresseTrafik

Anledningen till att den märkets om till 4065. Var att den fick H26 4065 komradio. Vagn 4065 vart skrot efter en tragisk olycka i Kista. Bussen åkte in i ett brofundament efter att föraren vart allvarligt sjuk.

Bussmicke

Men jag tvivlar till att det var mer än ett lokalt nummer den märktes med.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IntresseTrafik

Exakt det var bara ett lokaltnummer. Bussen skulle aldrig ha haft nummer 4065. Utan hela tiden hetat 6546. Men eftersom den fick H26 4065´s gamla radio. Fick någon för sig att märka bussen 4065. När det upptäktes fick bussen rätt nummer igen. Har för mig att när Norrtälje fick nya blåa boggibussar gjorde man något liknande fel.

Bussmicke

Tänker du på 5676-5677?
Vet inte om det var nån tabbe, tror man ändrade sig när leveransen precis kommit igång.
//Bussmicke.

Bussmicke

Hittade några bilder på "4065"

//Bussmicke.

IntresseTrafik

Är inte säker på att jag kommer ihåg hur det var med blåbussarna. Vet inte om det är sant heller. Men jag körde buss i Norrort då. Det gick något rykte. Om att han som monterade komradion. Inte hade fått reda på vilka nummer som dessa bussar hade fått. Så han tog två nummer han visste var lediga. Eftersom det var en extern firma som programerade komradion. Så klistrade man avsiktligt upp fel nummer på bussarna så att det skulle stämma med komradion. Tills nästa gång radiofirman var inbokade då numrerade man bussarna rätt oc de fick rätt ID i komradion.

Alltid lika trevligt med Norrortsbilder! Man längtar tillbaks i bland. I dag kör jag buss på en liten depå. Mitt ute i skogen. Långt i från SL.

Bussmicke

5677-5678 hette de, 5676 var en säffle-led som kom till Botkyrka.
//Bussmicke.

Frippe Fribas

5676 har också varit i Norrort, men rullar numera i Handen.
Annars vill jag minnas att det var något strul med kolliderande internnummer när Söderhallen fick sina första Volvobussar för några år sedan, även det rättades dock till ganska omgående.
//Fredrik

Bussmicke

Du tänker på en viss 5377->5388?
//Bussmicke.

Janne Rickman

Citat från: Bussmicke skrivet 11 december 2007, 22:35:26 PM
Hittade några bilder på "4065"

Micke du har fel bild text.
De står 6548 istället för 6546

/Janne

Bussmicke

//Bussmicke.