SL H49 4701

Startat av Hasse L, 11 oktober 2016, 10:08:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Citat från: Mr H skrivet 14 oktober 2016, 14:14:48 PM
Kom på att förargrindar även fanns tidigare i de fåtal H46 som en kortare period gick i Björknäs. Om man tittar på trådens båda bilder och jämför, apropå dålig kvaiité, så kan man se på den övre bilden den kraftiga förstärkning som man gjorde i spalten mellan vindrutorna. Lossnade vindrutorna?

Mr H

Karosserna flexade och nitarna ramlade ur, ungefär som på Leyland.

Om någon har en bra bild på dörrsidan från -80 talet så syns förstärkningar ovanför dörrhålen på de flesta Säffle.

WalleW

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 14 oktober 2016, 14:27:15 PM
Karosserna flexade och nitarna ramlade ur, ungefär som på Leyland.

Aha! Det förklarar nog varför så många plåtar lossnade från en Leyland Atlantean som backade på min H80 på Odenplan... :).  Mycket skrammel blev det...

/   M v h   Walle

Lars-Håkan_E

Citat från: WalleW skrivet 14 oktober 2016, 15:17:02 PM
Aha! Det förklarar nog varför så många plåtar lossnade från en Leyland Atlantean som backade på min H80 på Odenplan... :).  Mycket skrammel blev det...

/   M v h   Walle

Hägglund var ju en stridsvagn i jämförelse, man tillverkade ju även fordon till försvaret :-)

Hasse L

Tack för alla uppgifter!

Jag hittade SL-datalistor med följande innehåll avseende 1986:

11 mars: Märsta: 4690, 91, 92, 98, 4700, 03. Råsta: 4685, 86, 87, 89, 93, 94, 95, 97, 99, 4701. "Vagnreserven" (avreg. får man anta): 4688, 96, 4702, 04.

10 juni: Märsta: 4690, 91, 92, 98, 4700. Råsta: 4685, 86, 87, 89, 93, 94(avreg), 95, 97(avreg), 99, 4701.

10 sep: Märsta 4690(avreg), 91, 92(avreg), 98, 4700(avreg). Råsta: 4695(avreg), 4701(avreg).

/Hasse