Utrangerat hos Stångåbuss

Startat av Peppen, 05 augusti 2016, 19:06:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matte

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 11 augusti 2016, 18:04:06 PM
Citat från: Ersa skrivet 10 augusti 2016, 17:39:08 PM
Nu är det inte riktigt lika hårt i alla län, men i teorin kan man få vite i vartenda län om huvudmannens designschema inte uppfylls. 100 000 kr är för övrigt bara c:a 10-20 st tillfällen då SL-avgångar blivit mer än tre minuter försenade från en starthållplats, eller passerar en enda av hålltiderna mitt på en linje någon minut för tidigt.
[/quote

Kostar verkligen en 3 min sen avgång 10 000kr i vite?

Ja i många av dom nyare avtalen är det just det beloppet per 3 min sen avgång. Sen finns det ju lite undantag och andra avtal för olika linjer.

Turbo

Självklart måste ju designen bort från ett företag men inte kör för längre bort. Det är ju deras varumärke.
Sedan är det ju synd att inte man gör en omprofilering bättre, då kanske det t.o.m skulle sälja de gamla fordonen, eller de kanske är slut så det ska skrotas.
Allt finns förmodligen väl dokumenteras i avtal som åkaren har skrivet på en gång i tiden.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Turbo skrivet 14 augusti 2016, 16:32:37 PM
Sedan är det ju synd att inte man gör en omprofilering bättre, då kanske det t.o.m skulle sälja de gamla fordonen, eller de kanske är slut så det ska skrotas.

I många länder öster om oss vill köparna  ha bussar med det svenska utförandet med loggor m m eftersom det utgör en kvalitetsbeteckning på bussen. Återförsäljarna ser därför gärna att bussarna får ha kvar sina dekaler. Att ta bort dem gör alltså inte att de blir lättare att sälja - tvärtom.