Keolis 7036 till Söderhallen

Startat av Hasse L, 19 juli 2016, 17:10:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Som första buss av fem har 7036 flyttats från Frihamnsgaraget till Söderhallen. Detta sker inför höstens ökade utsättning på linjerna 2 & 3 pga längre körvägar på Södermalm i samband med Slussens ombyggnad. Frihamnen får i stället blå, icke-gasbussar från Hornsberg. Dessutom sägs några nyleveranser komma att dyka upp i Hornsberg, liksom ommålning av vagnar i Söderhallen.....

Serien 7031-39 visade sig på linje 2 första gången redan för ca fem år sedan när Frihamnsgaraget körde två turer på tvåan m-f. Detta upphörde när Lidingötrafiken tillfördes garaget.

Uppsnappat av långörad pensionär - korrigera gärna! /H

Robert Brink

Trevligt, jag har redan provat dessa när jag kört lite åt Frihamnen/Hornsberg tidigare! Men nu får man lite variation när man kör blåbuss hos Söderhallen! :)

//R

Anders N

Nu blir man nyfiken, vad är det för nyleveranser på gång till Hornsberg?

CW66

5 blå och 1 röd MAN-led diesel. Den röda har jag uppgift skall till Frihamnen....rätt eller fel?

Heja

Jag såg att det finns likadana TV-skärmar med hållplatsinformation etc i den som i de nyare ledbussarna (40xx, 71xx, 72xx). Är det nytt eller har de funnits där länge?

christian berg

Hej,

det verkar som man har börjat måla om några av Söderhallens och Hornbergs ledvagnar till rött som nämns i tråden ovan. Åtminstone 7153, 7158 och 4048 är nu röda.

Hälsningar

Christian Berg

MartinMartin

Kollega la upp i vår grupp på Facebook precis så nu rullar dom in.

Bussmicke

Citat från: christian berg skrivet 17 augusti 2016, 16:52:18 PM
Hej,

det verkar som man har börjat måla om några av Söderhallens och Hornbergs ledvagnar till rött som nämns i tråden ovan. Åtminstone 7153, 7158 och 4048 är nu röda.

Hälsningar

Christian Berg

4048 fotade jag i december 2014 som röd men väl 7154(?)-7158 har nyss blivit röda.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.