SL-buss brinner på Värmdöleden

Startat av homer, 18 juli 2016, 18:23:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23193044.ab

vet inte om länken fungerar, men det är en film som finns på facebook där man ser att taket helt är borta

https://www.facebook.com/peter.kohler.sweden/videos/1282643785080587/

Edit: Rubrik korrigerad till SL med versalt L.
/Admin

Andreas Lundqvist

Är nästan helt hundra att det var 6041 som brann vad jag kunde se när jag åkte förbi efter att branden var släkt. Det var iaf garanterat en 60xx vagn.

Fredde

Citat från: Anders Lundén skrivet 18 juli 2016, 21:41:03 PM
Det där med etanol är nog lite fel. Bussen är 6041.
Anders

Som vanligt när det gäller mediala uppgifter... ::)

Bussmicke

Citat från: Anders Lundén skrivet 18 juli 2016, 21:41:03 PM
Det där med etanol är nog lite fel. Bussen är 6041.
Anders

Icke  reparerbar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas Lundqvist

Bussmicke

Trist att höra.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juli 2016, 08:26:09 AM
Icke  reparerbar?
Det lär bli en fråga för försäkringsbolaget att avgöra, bussen har ju fortfarande ett relativt stort värde "i böckerna" eftersom den är relativt ny vilket gör att det kan vara lönt att försöka reparera bussen istället för att skrota den.
Frågan är helt enkelt vilket som kostar mest, reparationen eller skrotningen som innebär att försäkringsbolaget får köpa ut bussen efter en värdering av det som återstår av bussen.
Försäkringsbolaget väljer sedan den för dem minst kostsamma lösningen.
//Fredrik

Lars-Håkan_E

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 01 augusti 2016, 13:46:47 PM
Det lär bli en fråga för försäkringsbolaget att avgöra, bussen har ju fortfarande ett relativt stort värde "i böckerna" eftersom den är relativt ny vilket gör att det kan vara lönt att försöka reparera bussen istället för att skrota den.
Frågan är helt enkelt vilket som kostar mest, reparationen eller skrotningen som innebär att försäkringsbolaget får köpa ut bussen efter en värdering av det som återstår av bussen.
Försäkringsbolaget väljer sedan den för dem minst kostsamma lösningen.
//Fredrik

Är det motpartskada?

Eller har Keolis numera försäkringar utöver Trafik?

Erling.L

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 01 augusti 2016, 14:20:59 PM
Är det motpartskada?

Eller har Keolis numera försäkringar utöver Trafik?

Tror dom har en självrisk på typ 150 - 200 tusen typ o har haft det de år jag varit på Keo iaf
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Heja

Frippe Fribas

Keolis har enbart trafikförsäkring, så sannolikt blir det skrot. Dock betingar bussen ett relativt högt värde i bokföringen, så det kan möjligen löna sig att laga jämfört med att anskaffa en ersättningsbuss om det skulle bli aktuellt. Det troligaste är dock som andra före mig sagt att det blir för komplicerat att laga. Jag ville bara framföra att inget är säkert innan det är bestämt.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk