Bussar som har hamnat hos Demonteringar i Hölö

Startat av eldani, 29 juni 2016, 12:08:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

Citat från: zjbus skrivet 05 juli 2016, 10:46:42 AM
Det räcker att SBH får info

Som jag har sagt tidigare att visa medlemmar här på forumet är intresserad av såna här info.
Om du inte läste vad jag skrev tidigare i tråden så kan du läsa det här nedan.
För att inte nämna på personer vid namn som inte nu kommuterat i just det här ämnet. Väljer jag inte säga vad dom heter eller vilket namna dom har här på forumet. Dom får själv gärna göra ett inlägg i den här tråden här på forumet. Jag har fått positivt av vissa medlemmar här på forumet som tycker det är intressant var bussarna finns någonstans och om man vill exempel kunna ta en sista bild på den innan den skrotas eller skickats utomlands. Eller bara minns när man körde den eller åkte den när den var någon stans i Sverige.

zjbus

Citat från: eldani skrivet 05 juli 2016, 12:38:01 PM
Som jag har sagt tidigare att visa medlemmar här på forumet är intresserad av såna här info.
För att inte nämna på personer vid namn som inte nu kommuterat i just det här ämnet. Väljer jag inte säga vad dom heter eller vilket namna dom har här på forumet. Dom får själv gärna göra ett inlägg i den här tråden här på forumet. Jag har fått positivt av vissa medlemmar här på forumet som tycker det är intressant var bussarna finns någonstans och om man vill exempel kunna ta en sista bild på den innan den skrotas eller skickats utomlands. Eller bara minns när man körde den eller åkte den när den var någon stans i Sverige.
Du har också tidigare sagt:   Jag lämnar info till Uffe så han kan mata in i SBH. 
Tycker du inte att det räcker med den informationen?

Ersa

Citat från: eldani skrivet 05 juli 2016, 12:38:01 PM

Om dessa personer som vill fortsatt ha dessa CBR-ägarbytesuppgifter kvar i ett flertal forumtrådar känner igen sig i ovanstående beskrivning, får de gärna visa sig. Detta för att balansera upp kritiken från de med lite mer skeptiska åsikter i frågan. Vore bra med lite balans.

AdmirT

Citat från: Ersa skrivet 05 juli 2016, 12:53:04 PM
Om dessa personer som vill fortsatt ha dessa CBR-ägarbytesuppgifter kvar i ett flertal forumtrådar känner igen sig i ovanstående beskrivning, får de gärna visa sig. Detta för att balansera upp kritiken från de med lite mer skeptiska åsikter i frågan. Vore bra med lite balans.

Jag personligen är intresserad av såna uppgifter som Eldani förmedlar, men dock så har jag fler synpunkter på språket som används av samma användare. Poängen är, varför göra det svårt när man kan göra det enkelt? Istället för att skriva komplicerade och utdragna texter kring fordon så tycker jag att det borde räcka med exempelvis:

"Arriva 6473 - reggad på AB Demonteringar 27/6".

Det borde räcka eftersom om man själv vill söka på vad det är för en typ av buss så in på SBH och sök själv så slipper man ange fordonstyp och årsmodell m.m. Jag tycker att informationen Eldani förmedlar är intressant för att jag följer hur bussar i Sverige rör på sig, och det gör de flesta andra med, men TS gör det svårt för sig själv på ett sätt. Sedan så tycker jag att man ska samla alla trådar i EN för det blir väldigt utspritt för tillfället.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Fredde

Håller med om att avyttringar är lika intressant som nyförvärv. Ställer mig även till skaran som föredrar att hålla allt till en tråd, enklare och bättre på alla sätt.

Lars_L

Även om mitt intresse kanske inte ligger på individnivå när det gäller fordon, så finner jag ju diskussionen något märklig, då det ju framgår ganska klart vad tråden handlar om. Den som inte är intresserad behöver ju alltså inte öppna tråden. Det är väl mest om administratörerna känner sig tvungna att läsa trådar de saknar intresse för, som det kan vara någon form av problem för forumet.

Men min syn på ett sådant här forum är att här samlas en rad personer med ganska olika intressen, men som på ett eller annat sätt har koppling till busstrafik. Det är ju charmen och tjusningen att inte alla har samma preferenser eller intresseinriktning, men att man också respekterar det. 

Däremot finns det ju ingen anledning att ha separata trådar om närstående fenomen som bussar hos Skrotkalle respektive på Hölö, likväl som väl förändringar hos Nobina i SL-området lätt kan sammanfogas till en och samma tråd. Men något problem torde det väl som sagt inte vara oavsett, då det framgår så tydligt vad tråden handlar om och den ointresserade kan därmed ägna sin tid åt annat än att läsa om dessa fordonsförflyttningar. Vi kan ju dock ändå konstatera att trådarna om detta har relativt många visningar, vilket väl ändå tyder på att det finns ett visst intresse för flera av forumdeltagarna.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Ersa

Om det nu finns ett intresse för dessa trådar kan de givetvis fortsätta publiceras. Det var därför jag önskade att de som uppskattar denna info ville vara öppna med det. Det blir ju rätt snedvridet om enbart trådskaparen är den ende som framhåller att det finns andra (anonyma) forumdeltagare som har intresse.

Håller med Lars L att trådarna är lätta att undvika för de som är ointresserade. Det finns många trådar med (för mig) ointressanta rubriker som jag aldrig öppnar.

Bussmicke

Låter lite som påhopp.  Vem sitter där och kollar varenda buss? Bara bra att få veta på ett enkelt sätt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.